Ã…pningen av klubben og sesongen 2012!

Åpningen av klubben og sesongen 2012!

1.mai stilte det opp mange av NSR medlemmer med familie og venner, på båtplassen for å være med på minnestund, heising av flagg, båtdøping og ikke minst ”the Boat Race”; den årlige konkurransen mellom oss og Christiania Roklub.

Dag Finn Erlandsen, NSRs formann, holdt tale rikelig med detaljer om fortid og fremtid inkludert en et minutts minnestund for falne soldater fra Verdenskrigene og medlemmer som har gått bort gjennom det forrige året.

I år var det dessverre ingen som fyrte av kanonen, men derimot hadde vi mange båter å døpe! På båtplassen var det til sammen syv båter. Dobbelen som var der har vært så ”heldig” og fikk nytt navn for tredje gang…Det startet som en sjenerøs gave fra Bygdøy Lions, og bar derfor deres navn. Etter en date med Bygdøys kloakkrør fikk den navnet Frognerkilen, og nettopp der skulle den i vinter havne oppe på isen. Mange ga opp håpet for vingle pettern og kanskje for første gang var det mennesker fra verkstedet som ville kaste en båt. Men ikke Nils Nicolaysen. Nils snekret og mekket, og med noen arr er den nå mulig å sjøsette, denne gangen som Is-løven.

Innriggeren fikk navnet Leif `en. De tre singelene ble hetende Christine Engh, Cato Myhre, Tor-Geir (Myhrer). Bølgebåten ble hetene Meike etter Meike de Vlas, NSRs første kvinnelige medlem. Sist men absolutt ikke minst var det en glatt og fin åtter der som ble døpt Sigmund B. Strømme. Alle disse menneskene har gitt mye til klubben over lang tid og blir alle beskrevet som skikkelige Ja-typer.

Klokken nærmet seg 12, noe som betydde at vi måtte ut i åtteren. Det var like skummelt som forrige gang, og oddsene var ikke sikre. Kunne vi vinne denne gangen OGSÅ?

Vi satte oss uti med Markus (masse navn) Holmemo som stroke. I kilen møtte vi våre fiender, omtrent før vi fikk se hverandre i øynene gikk starten. Her var vi oppe i 41 i takt, før den gikk ned til 36 gjennom stort sett hele løpet på 900m. Like overraskende som forrige gang var dette løpet faktisk ekstremt slitsomt! Bare det å holde takten oppe er i seg selv litt tungt. Uansett tok vi en liten ledelse tidlig, men det var nok ikke før de siste 100m at vi virkelig dro fra, og NSR vant (IGJEN)!

Kakene i ballsalen smakte svært godt, spsielt gulrotkaken med masse glasur. Tusen takk!