Sitt opp! Klar! Ro! Roing er super trening og byr samtidig på naturopplevelse og godt fellesskap.

Sitt opp! Klar! Ro!

Roing er super trening og byr samtidig på naturopplevelse og godt fellesskap.

Ikke våre ord, men tvertimot fra selveste Aftenposten. Aften 8. mai kunne by på strålende omtale av rosporten, legemliggjort av våre yndlingsmotstandere over kilen.

Videre heter det bl.a. i den lange artikkelen at:

“Ingen annen sommeridrett har gitt Norge flere medaljer i EM, VM og OL, og tradisjonsrike Christiania Roklub har roere på alle nivåer: eliteroere på junior, senior og master, pluss mange glade mosjonister.

– Roing er den treningsformen der du aktiviserer flest muskler, bare slått av squash. Fantastisk trening, og så er det kjempegøy, sier gjengen som bukserer lange båtskrog ut av klubbhuset Kongen”.

At Christiania Roklub er den roklubben i Norge som har den tøffeste naboen fremgår ikke, men forøvrig er det all grunn til å nyte artikkelen!

Du kan lese den her!