Klubbens nye baby

I august kom vår kjære hjem fra empacherfabrikken. Den er 70kilos med fin karbon her og der, gulfarge som vi vet passer våre røde drakter og har nummeret 287.

Sjefene i NSR var nok en gang generøse og kjøpte en ny empacher-dobbel. Sara og Anna er på god vei til å ro den inn, og vil ro den på NM til helgen. Har du ikke sett den, er det den perfekte anledningen!

Fordi båten er for lettvektere eller jenter er båten litt kortere enn vanlig, rundt 9,20m. Den har aliminiumsvingeriggere, og det er vel omtrent det eneste som ikke er laget av karbon. Untatt skoene selvfølgelig, som likner røde lakksko. Den er ganske vanskelig å ro, man kjenner hver eneste feil man gjør. Ror man riktig derimot, da er denne båten den beste!

Navnet til båten 287 gjenstår å se…