Det kan bli litt morsomt?

Det kan bli litt morsomt???

Solen er borte når klokken slår fire, de lange underbuksene og skjerfet stiger synkront lengre fram i kommoden samt at det blir lengre og lengre mellom hvor loggføring i roprotokollen. Sommeren og høsten er borte og nå kommer vinteren!

Med vinteren følger jul, snø, ski, men også romaskin. Maskinen som folk forbinder med kontinuerlig kjedelig arbeid som regel med melkesyre som fast følgesvenn. Det er stor respekt til de som møter opp hver uke og legger inn timer og kilometer i treningsbanken. Men det merkes en skremmende utvikling i NSR sin vintertrening de siste årene. Som på skolen er det individer som peker seg ut hvert år med den samme unnskyldningene…

har for mye arbeid på jobben

pusser opp hjemme

fått ny unge

får ikke lov av kona

får ikke lov av kjæresten

Det er nok mange som kjenner seg igjen i disse unnskyldningene, kan godt hende at en gang i blant så er man nødt til å male på seg familierollen og spise middag med svigers foreldrene, men ikke hver uke! Romaskin er ikke den mest morsomme treningen mange vet om, derfor er det også lettere å finne en unnskyldning!  Så hva kan man da gjøre for å få det litt mer morsomt?  Først og fremst, ta med en venn eller familiemedlem. Ha noen å prate med og dele treningen med gjør ting mye lettere!

Nest stalltips er å variere på treningen, hver gang du drar nøkkelkortet i Huk Aveny 2B, så må du ikke ro 2*20 minutter i 22 i takt. Det er lov å variere, kanskje dra takten litt opp eller stigende eller synkende intervaller (6,5,4,3,2 og 1 min)?

Tips nummer tre, få på noe god musikk. CD’ene på roklubben er gamle og hakker som oftest. Når du er midt i romaskinsiget er det ingenting som er så irriterende som å høre Rihanna gjenta ”umber-ella-ella-ella-ella-ella-ella” i de gjenstående 19 minuttene. En annen god grunn til å ta med egen musikk er at få har lyst til å høre på Rihanna som synger om en paraply.

Tips nummer fire er for de som tenker på fremtiden.

Hva GIR romaskinen deg?

Gjør du det skikkelig så kommer du i fin form og får en skikkelig økt for armer, rygg og bein. Du står ikke andpusten på kontoret ditt i andre etasje og prøver diskre å bytte skjorte etter at du måtte gå opp trappen fordi heisen restaureres. Når julaften og nyttårsaften kommer kan du med god samvittighet ta et ribbe eller kakestykke ekstra. Når NM begynner å nærme seg så kan du sove litt bedre om natta og tenke at ”i år tror jeg, jeg enda er roer og ikke cox”.