Det beste tilbakeblikket?

Avstemningen har startet! Hvilket tilbakeblikk er det beste tilbakeblikket fra sesongen 2012?

Avstemningen skjer på facebooksiden vår, har du ikke facebook er du hjertelig velkommen til å legge igjen en liten kommentar på siden istedet!

Hver søndag i advent publiseres et tilbakeblikk av NSRs høydepunkt gjennom sesongen 2012. Bli med og stem om det beste etter siste advent!

Fjerde tilbakeblikk:

Seiern over Oxford!

Under årets Henley Royal Regatta stilte 4-ern som også var i u23. Henley RR var som alltid stas, men i år skjedde noe helt spesielt; NSR vant over selveste Oxford University.

Her er et lite utdrag fra rapporten fra Henley RR:

Gutta trakk Oxford university om første motstander, NSR ble tidlig konstatert som under dog, men BOY did we prove them wrong! Oxford tok en tidlig ledelse etter en NSR start litt under par. ca halvveis ledet Oxford som har fire gutter fra the boat race med en og en halv lengde. Men gutta fra NSR økte takten inn i siste halvdel og tok tilbake meter etter meter, da det var 500m igjen var lagene likt. Den litt eplekjekke treneren fra Oxford (Sean Bowden) sank litt ned i sete og tørket av seg smilet. NSR guttene som lå to til tre tak høyere i takt dro forbi og krysset mållinjen nesten to lengder foran Oxford University!!

Tredje tilbakeblikk:

Historisk gull!

I år dro flere NSR medlemmer til Baltic Cup med Norge på ryggen. Theodor Wiik, Patrick Sture og Petter Solberg fra NSR stilte i 4- med Harald Vinje fra CR. Konkurrentene var Tyskland, Russland, Polen og Danmark. Alle gikk rett til finale, noe som gjorde det enda mer spennende. Guttene hadde forberedt seg bra, men gull torde de ikke helt håpe på… før de plutselig var forbi alle lagene 500m etter start. Etter 2000m kom de norske guttene først i mål med 4 sek ned til 2.plassen! Ikke nok med at de fikk gull, men det er det første gullet for Norge på herresiden i Baltic Cup, noensinne!

Les mer om Baltic Cup og gullet her : http://roklubben.no/baltic-cup-2012

Andre tilbakeblikk:

8. plass i U23 VM!

I år som i fjor ble det sendt en 4- med bare NSR-gutter til u23 VM. Dette var Sven Ole Nicolaysen (b), Fredrik Winther Thorsen, David Sture og Markus (masse navn) Holmemo (s). At 4-ern igjen bare bestod av NSR-gutter er i seg selv stort nok til å havne blant de gylne tilbakeblikkene fra 2012, men i tillegg havnet de på en strålende 8. Plass, fire plasser bedre enn i fjor!

Her er et lite utdrag fra rapporten fra u23 VM, det handler om b-finalen/dere siste løp:

Dagens høydepunkt er selvfølgelig NSR sin B-Finale i 4-, de rodde mot: Irland, Tsjekkia, Canada, Kroatia og Ukraina. NSR hadde en god start og lå bare 4 sekunder bak teten etter 500m. Ved 1000m var de 3 sekuner bak Tsjekkia, Canada og Kroatia. Canada slo NSR i heatet og nå ville gutta ha revansj! De gikk opp i takt, økte trykket og dro seg nermere og nærmere motstanden. Ved 200m igjen var de foran Tsjekkia og litt bak Canada, Kroatia hadde sikret seieren, men gutta kjørte på og kom inn på andre plass! Herlig jobbet gutter! Vi gleder oss til neste år!

Har du lyst til å lese mer om dette, er det en meget god rapport om det her:

Første tilbakeblikk:

“Sølv til NSRs peneste åtter”

Det har lenge vært klubben over kilen som har hatt de sterkeste damene, men i år var det annerledes! NSRs damer klarte å samle 9 stk til opptil flere treningsøkter før skole og jobb, og et par på kveldstid. Målet var NM.

I NM stilte som vanlig CR med flere åttere, men damene i rødt var iskalde i hodet og jobbet konsentrert hele veien fra start til mål. Sara Juel coxet dem med sin sterke røst og rett som det var kruste de inn til sølv! De havnet riktignok bak en CR-båt, men enda viktigere; foran en CR-båt!

Noe slikt har det ikke skjedd på leeenge, eller kanskje aldri(?) i NSR