Fra styret!

Litt sent, men utvilsomt godt – her er noe om styrets arbeid frem til sommerferien!

Minireferat fra styremøtet i juni 2013:

Styret er meget fornøyd med klubbens unge roere både i Hamburg, Ratzeburg og Stokkavannet. Mange medaljer og håp om VMplasseringer for våre JA-roere. U23 er alt tatt ut til å delta i WC.

Styret diskuterte mye om seat-race eller ikke, og ble enige om at vi må støtte Forbundets ønsker, men tar til etterretning at Forbundet ikke følger NSR og rotrener Rogers ønsker.

Men styret krysser fingerene for roerne våre og håper at så mange som mulig blir tatt ut for å ro for Norge i JVM. Lykke til i Nordisk!

Roskolen har blitt gjennomført med bravur i år igjen, all ære til Marianne Lundh. Hele 13 nye medlemmer til klubben. Nå er utfordringen å holde på våre nye medlemmer og engasjere dem videre.

Solkongen har kommentert at noen kajakker uten eiere tar opp plass på Solodden. Styret diskuterte om man skal be medlemmer søke om leie av oppbevaring og ta betalt for dette. Kanskje eierne dukker opp snart slik at vi slipper. Parkeringsregler på plassen foran båthallen i Huk aveny gjelder fortsatt. Alle skjønner at man ikke skal blokkere for inn- og utbæring av båter.

Klubbkvelden i juni ble ikke det store, sosiale og samlende  evenementet som styret håpet på. Men dog en viktig diskusjon om NM og juniormesterskap.Viktig at man prøver å holde på de unge roerne ved å arrangere noen sosialt hyggelige treff. Det ble foreslått å reise til Tuftes gård og skyte paintball en helg i aug/sept.  (Til orientering er Bærum hvert år på Tusenfryd med sine medlemmer, sammen med både Ormsund og Ålesund). Styret jobber med saken.

Innstillingen til kjøp av nye båter vil være klar før høstmøtet. En lettvekts dame 4X står høyt på ønskelisten. Rosjefen håper han alt neste sesong kan se en ren dameåtter (Junior og U23) fra NSR i regatta.

Sigrid Vinje er ny rotrener for JB og JC. Det virker som det går meget bra,

Klubben har mottatt noen penger i støtte fra Bymiljøetaten og Kommunen, disse kommer godt med. Styret ønsker alle medlemmer en fortreffelig sommer, og alle våre roere lykke til i alle forestående regattaer.

Infosjef Inger S