Sol pÃ¥ Ã¥pningen, sol pÃ¥ avslutningen – NSR har vært en snill klubb i Ã¥r!

Sol på åpningen, sol på avslutningen – NSR har vært en snill klubb i år!

Les om hissige oppgjør og masse roing i solen i det flotte og vel besøkte klubbmesterskapet 2013

Etter en meget vellykket høstfest  på lørdag kveld, hvor 60 festkledde NSR’ere spiste, drakk og koste seg under klubbsjef Hilde Vagles strålende ledelse og tilrettelegging, opprant søndagen med tid for klubbkapproingen. Sjelden har utsaget om at ”været ikke kunne vært bedre”, vært mer treffende. Ikke en sky på himmelen, nær sagt ingen vind og en temperatur som midt på dagen bikket godt over 10 grader.

Meget gledelig hadde mange latt seg lokke ut i det fine været, og det var godt både med deltagere og publikum. Og alle nøt godt av klubbsjefens varierte og gode servering i solveggen.

Først ut konkurransen var klassen 60 i innrigger 4 , hvor det gikk to båter over de knappe 1000 meterne i Frognerkilen. Grunnet en uheldig fisk rett etter start i den ene båten ble ikke kampen så jevn som den kunne blitt, og mannskapet Jacob Nordan, Marianne Lundh, Natasja Sandbu og Tor-Geir Myhrer, med Jeremy Nicholas som cox kunne ro inn til et forholdsvis klart klubbmesterskap.

Neste klasse var ”Generation Challenge” i 2x . Klassen er skapt for at flest mulig skal kunne delta, og kravet er at roene i båten må være av forskjellig generasjoner. I år var det hele seks båter som stilte til start med et aldersspenn fra 10 til 75 år. En uslåelig kombinasjon var Bente Vagle (16) og Meike de Vlas (71), men det var jevn kamp om seieren helt inn mot mållinjen. Rosjefen lover imidlertid å se på handicap-utregningen til neste år, siden båter med stort aldersspenn i båten trolig får for langt forsprang på de med bare én generasjon mellom roerne.

Så var det tid for en ny klasse av året,  ”Søskenduellen” i 2x hvor fire av NRS’ seks søskenpar stilte til start. Den yngste kombinasjonen med søsknene Sara (JB) og Jonas (JC) trakk det lengste strået, og seiershylet fra båtens og klassens yngste levnet ingen tvil om det smakte godt å ha satt de eldre på plass.

Som seg hør og bør ble det hele avsluttet med et åtter-løp. To mix åttere både hva gjelder alder og kjønn kjempet en meget jevn kamp gjennom hele løpet. Men til slutt var det mannskapet i gamle ærverdige ”Onkel Jens” som krysset mållinjen en halv båtlengde foran den atskillige nyere og ikke fullt så ærverdige Wintech åtteren. Anført av stroken Anna Sture kunne følgende smykke seg med tittelen klubbmester i Mix 8 : Meike de Vlas Erik Juel, Philip Anderson, David Anderson, Oscar Helvig, Petter Solberg Svingen, Bente Vagle, samt coxen Jonas Juel.

Dermed var det siste konkurranserotaket tatt i den for NSR strålende 2013-sesongen. Rosjefen takker alle formidabel innsats i vannsesongen. Nå gjenstår bare høstdugnader og høstmøte før det for alvor vil være svette og smerte i trimrommet som vil prege treningshverdagen. Skjønt; for de yngre aktive spanderte klubbsjefen pizza og bowling på søndag ettermiddag. Kanskje ble utkjempet noen revansjekamper der, men det er en annen historie.

Rosjef Tor-Geir

ps – plass for merknader under alle bildene!