Høstfesten 2013 avviklet i strålende og velsmakende og verdige former

Høstfesten avviklet i strålende og velsmakende og verdige former

Kort rapport og litt dårlige bilder her!

Hele 60 personer og en engelsk setter hadde meldt seg på høstfesten 12. oktober. Klubbsjef Hilde hadde dekket mange og lange bord, og Lanternen stilte med nydelig gryterett og tilbehør, og herlig epledessert.

Særskilt invitert i år var jr A og B og U23 som hadde deltatt internasjonalt, og hyggelig mange av disse – og andre jr A og B – møtte frem. Roger ble takket for innsatsen for disse og villigheten til å reise av klubbens leder, og overbrakte en takk til Kristin, som ubetalt men villig reiser med og passer på alt og alle.

Et bilde smakfullt innpakket i plastpose med røde julebånd hang på veggen, og dette ble avduket av rosjef Tor-Geir, som yr av begeistring minnet de tilstedeværende om at det i år er 30 år siden damer fikk være annet enn ”stjernepiker” og sosial pynt i klubben, men fikk ro og svette som herrene. Rosjefen uttrykte stor glede over at sesongen 2013 har vært året hvor de MANGE jentene har trådt frem, i ulike aldersgrupper, alle dyktige, målbevisste, motiverte og treningsvillige. Årets store prestasjon – som forsamlingen ivrig applauderende sluttet seg til – var Anna og Saras seier i Henley – som rosjefen mente var den første norske kvinneseier der. Plastposen ble så flerret av, og viste det offisielle seiersbildet fra Henley med Sara og Anna, med underskrifter og bevitnelser. Vemodig vakkert av nydelige jenter i flotte Henleykjoler med røde jakker.

Rosjefen påpekte også at bildene i peisestuen alle er fra svunne tider, og bar bud om liten aktivitet i klubben de siste 30 år, som jo er veldig feil, og oppfordret forvaltningen til å gjøre plass til nye bilder, av våre mange roeres høydepunkter i smått og stort, nært og fjernt.

Rosjefen takket alle roere for solid innsats med rydding og dugnader mv, og fremholdt særlig at selv om sommeren har vært aktiv og utadrettet, har det også vært uttak og avgjørelser som neppe alle har vært enige i eller glade for, men alt har blitt tatt på strak arm og uten diskusjon.

Vi skålte for Lukas, som døde for kort tid siden, og som var medlem i klubben siden 1936, og var en sterk pådriver for jentenes inntog i treningsrom og i båter.

Deretter sprang våre flotte jr A og B – straks noe annet – på føttene, og takket klubb og rosjef for innsatsen.

Det var musikk, det var dans, og lyden i peisestuen av 60 konverserende mennesker var … heftig!

Takk til alle som kom, takk til klubbsjef Hilde som ordnet opp så flott – vi er helt avhengige av at noen stiller opp og gjør noe – takk til Lanternen for nydelig mat – og takk for laget!