Nordisk Masters i Bagsværd 30. og 31 august 2014

NSRs stilte med en liten, men slagkraftig kontingent i Danmark. Les mer om besluttsomme voksne gutter her!

NSR stilte med to båter:

Lag ”Tor-GeirGeir”, ”Team Lederhosen”, ”The silver lads” , eller mer formelt Norske Studenters Roklub, M2X-E2x, gjennomførte sitt nyttårsforsett for 2014 – overilet inngått over herrlig mat og drikke nyttårsaften 2013 –  om å ro dobbeltsculler i  Nordisk Master Mesterskap i Bagsværd i København. Uten forutgående racerroerfaring ble forsettet fulgt opp med sirkeltrening i våres, og deretter forsiktig og famlende roing i Langviksbukta og Frognerkilen i mai og juni, for så bli avsluttet med tre ukentlige økter på Årungen med instruksjon i juli og august. Etter å ha høstet verdifull erfaring i Kjørboregattaen, rodde de sin beste 1000-meter i ”nordisk”. Både i tid og avstand var de et stykke bak de andre, herunder ca 1 min bak den andre NSR-båten M2x-C2x  med Erik Juel og Claude Talamona. Disse hadde ikke rodd sammen på lang tid, men viste overbevistende roing og høy fart uansett, og kammet inn medalje. Men – de eldste gutta nådde sitt mål om ikke å bli helt sist. Målsettingen for 2015 er å øke både takt og taklengde, uten å miste samtidigheten. Men først er det klubbkapproing og ”Generation Challenge”, uttaler den eldste av mastersroerne.

Heiagjengen hadde også en fin tur, og restauranten ved roarenaen tilbød hvite duker og herrlig buffet! Det ble skålt, og det ble talt for våre fire roere – før regnet begynte å falle i rikelige mengder. Men det var etterpå:)

Takk til CR som fraktet båter, og som førøvrig stilte med mange, og oppnådde mange gode resultater. Se resultatlisten her!

ps – dramatikk før start – båten ble nektet start pga manglende/feil ved fotbrett. Hektisk aktivitet løste problemet. Sjekk sjekk sjekk….. før avreise fra klubben…..