Havets og fjordens hus – Coastal rowing center

“et Disneyland for coastal roere”. Kan det bli flottere?

Dessverre ikke i Norge, men i vårt gode naboland i sør. Her skal rosenteret åpnes med brask og bram 2. mai kl 14, og ryktene sier at roere fra Norge også vil ta seg en tur. Nederst finner du en lenke til ytterligere informasjon, men for inspirasjon skal fortelles at stedet er Thorsminde, nordvest på Jylland.

Det er Dansk Forening for Rosport sammen med Thorsminde Borgerforening, Thorsminde Havn, Strandingsmuseum St. George, Holstebro Roklub, LAG Holstebro og Holstebro Kommune medvirket til etablering af ’Havet og Fjordens Hus’ i Thorsminde, hvor der er integrert et center for coastal rowing; “herunder også dannelse af en lokal roklub i Thorsminde – Thorsminde Coastal Roklub. Dansk Forening for Rosport vil med etableringen af coastalcentret understøtte nytænkning og den positive udvikling af implementeringen af coastalbåden i dansk roning – og samtidig skabe roaktivitet, hvor der ikke er roaktivitet i dag. Coastalcentret er unikt og det første af sin art i verden, og Thorsminde er vandmæssigt et perfekt sted for udøvelse af coastalroning – et Disneyland for coastal-roere. Havet og Fjordens Hus bliver et hus, der summer af liv, fyldt med robåde, alle mulige former for vandsport, sjov og oplevelser.”

Les mer her for informasjon om åpningen, påmelding, overnattingsmuligheter, romuligheter og mye annet!

Thorsminde 1

Thorsminde 2