HRR – kræsj og åresmelting

Henleyregattaen har budt på drama for flere. NSR-båtens kræsj, og nå figurerer også fireren på BBCs nettsider med flott bilde..

Den spennende overskriften lyder:

Henley Regatta rowers suffer ‘mysterious melting oars’

Riktignok var det et annet lag som opplevde “åresmelt”, men teksten er som følger:

The hot weather may have caused a “mysterious case of melting oars” at Henley regatta, say organisers.
King’s School Canterbury’s rowing team was “scuppered” in its opening race on Wednesday, after an oar “parted company” from its shaft mid-race.
Canford School’s race was then rescheduled after the team lost an oar on the way to the start of a race.
It came as the UK saw the hottest July day on record, with temperatures hitting 36.7C (98F).
A Henley Regatta spokesman said: “Today’s extreme heat, it would appear, caused the glue to melt between the plastic ‘spoon’ and the carbon-fibre shaft of the high-tech oars.”
Teams were taking part in the Princess Elizabeth Challenge Cup for schoolboy eights.

Flott bilde, du kan lese selv her!

***

NSR fireren med Markus Holmemo, Peder Strand, Njål Stensland og Ole Henrik Bang, skapte et løp tilskuerne neppe kommer til å glemme med det første!

Fireren rodde mot en av hjemmefavoritten Henley Rowing Club, som feirer sitt 170 år. Ut fra start kommer begge båter litt skeivt ut, men til syvende og sist så er det NSR båten som deiser inn i Henley båten. Guttene er heldige som ikke blir disket, da omstarten går og begge båter kommer godt ut hver for seg, viser det seg at det var riktig avgjørelse. NSR båten drar i fra lengde på lengde etter at Henley hadde en liten ledelse rett ut fra start.

Vel i mål var NSR komfortabelt foran et utslitt Henley lag.

Løpet kan sees her

.

Neste løp er i morgen (torsdag) kl 1040 norsk tid mot Tyne Rowing Club. Alle løp kan sees via Henley Royal Regatta sin youtube kanal.

3 replies on “HRR – kræsj og åresmelting