Exciting news!

About the trimroom! Melding er ankommet fra de utrettelige bakmenn! Les den her:

Planer for oppussing av NSRs trimrom har surret rundt i klubbens lokaler lenge, og jubelen var derfor stor da det på årsmøtet ble proklamert at innflytting var ventet til jul samme år. Flere lurer på derfor på; hva i h… skjer med trimrommet?

Prosjektleder Nito Simonsen er, som han sier det selv, ikke stolt men likevel klar i stemmen når han oppgir status for klubbens trimrom.

• Ja, det er riktig at vi ligger bak skjema. Det er primært tre grunner til dette, nemlig finansiering, finansiering, finansiering. Og at vi ikke var flinke nok til å holde tempoet oppe mellom gintonic og reker gjennom sommeren, forteller Simonsen

Søknadsfrister om tippemidler, og prosesser rundt dette har tatt lengre tid enn hva vi så for oss. Tippemidler er en svært sentral del av prosjektet vårt og klubben er helt avhengig av dette for å kunne gjennomføre.

• Gledelig er det derfor å melde at vi nå har fått en forhåndsgodkjenning av tippemiddelsøknaden vår. For å markere dette bestilte vi alt av treningsutstyr nå i julen. Med andre ord – vi er i gang og en stor kontainer er ventet til NSR i mars. Det er bare å glede seg.

Neste nå er siste forhandlinger med entreprenør, få fullfinansiert prosjektet og gjennomgå de siste planene. Så må det gåes en runde med trenerne med «når vi får slippe til i trimrommet» sier den gamle roeren.

• Selv om vi alle lengter etter nytt trimrom, så er det kanskje upopulært å okkupere treningsfasilitene våre midtvinters. Men nå skjer det faktisk noe – og det er viktig. Jeg gleder meg!

I månedene fremover oppfordrer Simonsen enkeltmedlemmer til å melde seg, skulle de ha lyst til å bidra (eller bare innser at de bør! (red. anm)). Det vil være alt fra småoppgaver til å møte fagfolk på klubben, ta kontakt til Johan Mohr, Knut Georg Engebu, Geir Reigstad eller Nito Simonsen i prosjektgruppen.

Og på tampen – et siste løfte fra prosjektlederen – så lenge ikke Dovre faller, så blir det trimrom i 2016…. jeg lover!

og når det skjer, har de avbildede lovet å være tilstede på den stilfulle åpeningen!