Trenerkurs!

Norges Roforbund arrangerer trener 1 kurs. Dette bør være aktuelt for flere. Meld din interesse til rosjefen@roklubben.no

***

Til: Klubber, trenerkontakter, trenere, nybegynnerinstruktører, roere og tidligere roere

Utviklingsprosjektet inviterer til Trener I kurs 2016

Kurset vil bli gjennomført etter ny modell og gjennomføres over to helger:

4– 6. mars på Toppidrettssenteret i Oslo og 1. – 3. april på Toppidrettssenteret og på Årungen / evt. i Christiania Roklub

Begge kurshelger vil starte fredagen kl 1800 og avslutte søndagen ca kl 1630

Kurset passer for trenere som har blitt sertifisert som nybegynnerinstruktører, for aktive og tidligere aktive roere som er trenere eller hjelper til i roklubbene, og for trenere som ikke har Trener I kurs fra før.

Kursemner

Treningslære, roteknikk, roinstruksjon, regattakunnskap, trenerrollene, langsiktig utvikling av roere, mental trening, ernæring/kosthold, antidopingemner, idrettens verdigrunnlag, rohistorie, foreldrerollen og sikkerhet & livredning

En del av kurset er praktisk, så ta med klær til aktiviteter utendørs og innendørs.

Utgifter til kurset må dekkes av klubbene og/eller deltakerne. Reisefordeling vil bli benyttet og dermed vil reiseutgiftene bli de samme for alle. Kursavgift: kr 1000 pr helg, faktureres klubbene i etterkant.

Deltagere som ønsker overnatting kan få dette på Toppidrettssenteret og ønske om overnatting oppgis ved påmelding.

Påmelding til Åke Fiskerstrand: akefisk@online.no eller 90 85 05 26 innen 1. februar

Meld på med navn, klubb, telefonnummer, e-postadresse og ønske om evt. overnatting.

Vel møtt til kurshelger i 2016!

Utviklingsprosjektet

Åke Fiskerstrand