Norsk studentmesterskap – åtter

Norges Studentidrettsforbund ved Regattastyret har gleden av å invitere til årets Studentregatta, som går av stabelen lørdag 7. mai med åpningsseremoni fredag 6. mai.

Årets regatta har status som Studentmesterskap og det konkurreres i 8+ på distansen 1650 meter.

Regattaen arrangeres i år som tidligere på Nordåsvannet i Bergen, med målgang ved Fana roklubb.
Deltakeravgift, som inkluderer bankett, er satt til 500kr per roer. Alle må stille med 1 båt per 2. lag fra samme klubb som påmeldes. Dersom klubben ikke kan stille med båt kan dere ta kontakt med Regattastyret for lån av båt og årer.

Studentmesterskapet ringes inn fredag kveld, der det Juridiske Fakultet inviterer til innskriving av lag, fremlegging av program for helgen, presentasjon av banen og heat, samt introduksjon av hvert lag. Beste introduksjon vil bli premiert, så vi håper lagene tar seg tid til å forberede en presentasjon av roerne, gjerne ved et humoristisk eller kreativt innslag. Det vil også bli delt ut akkriditeringskort som deltakerne må bære under regattaen og banketten. Vi anbefaler samtlige deltakere å møte denne kvelden – både for å møte andre deltakere, og for å stille forberedt og godt informert til mesterskapet lørdag morgen kl  0900.

Etter regattaen er både deltagere og resten av laget invitert til bankett med festmiddag og velkomstdrink på Sjøkrigsskolen. Det tas forbehold om førsteprioritet for roerne i regattaen. Pris per person, som ikke deltar i regattaen, er kr 425. I år som ifjor er vi så heldige at vi kan fortsette festen i Sjøkrigsskolens
lokaler inn i de små timer. Vi gjør deltagerne på banketten obs på at grunnet nye kort hos de fleste banker godtar ikke Sjøkrigsskolen vanlig bankkort som identifikasjon for å komme inn på området. Dermed må førerkort eller pass medbringes for å få adgang til banketten på Sjøkrigsskolen. Dersom skolene stiller med utvekslingsstudenter (ikke norsk statsborger) bes det opplyses om ved påmelding.

Påmeldingen finner sted på: https://pamelding.theachnology.com/justisiaroing2016.
Dersom deres lag ønsker å ha med eksterne roere fra laget på banketten, ber vi dere sende ønsket antall til studentregatta@gmail.com. Da det er plassbegrensninger på banketten, må vi ta en løpende vurdering på antallet eksterne vi kan tillate.

Påmeldingsfristen er 18. Mars. Ytterligere informasjon om regattadagen og opplegg vil sendes ut fortløpende, men ta gjerne kontakt med leder for Regattastyret, Rebecca Styrmo Frazee, på telefon 95855708 eller epost studentregatta@gmail.com ved spørsmål. Vi håper å se deres åtter i aksjon på Nordåsvannet i mai!
Med vennlig hilsen,
Regattastyret 2016
Rebecca, Håkon, Alexander, Marie, Susann, Sara, Even og Hanne

Forslag til billig overnatting:
www.marken-gjestehus.com
www.bergenhostel.com