Nye roere til åpen dag!

For andre gang avholdt NSR lørdag 23. april  ”Åpen dag” .

I forkant var det reklamert for roing og NSR gjennom sosiale medier, oppslag og personlig påvirkning av allerede eksisterende medlemmer og roere. Resultatet av dette var 11 nye roere,  som for en stor del fikk sitt første møte med roingen. Sammen med erfarne roere fra U23, JA og JB gruppene, samt medlemmer fra routvalget, fikk de nye medlemmene en liten omvisning i klubben, (herunder forevist de fine plakatene rosjefen hadde hengt opp som viser det nye trimrommet i all sin prakt) før de fikk prøve seg på vannet. Begge våre ¾ 4+, en 4x og ¾ 2x ble satt på vannet, bemannet med både ferske og mer erfarne roere. Alt overvåket av JB/JC-trener Kristian Moum i følgebåt.  Allerede etter en  kort tur inn i Langviksbukta kunne tilskuerne se klare forbedringer i ferdighetene fra da båtene la ut fra bryggen.

Og når alle båter var tilbake, båret opp, spylt, tørket og plassert i båthallen, serverte klubbsjefen og hennes hjelpere pølser, brød, lompe og boller, med forfriskninger. Så ble ”Åpen dag” avsluttet med at trener Kristian ønsket alle nye roere velkommen tilbake til roskole, ferdig skiftet, mandag kl. 17, og med bifallende nikk fra fremmøtte foreldre når han presiserte at det betød 1700, og ikke 1705…

Det er flott med liv på båtplassen! Også våre nærmere 90 båter synes det! Takk til de som stilte opp, og takk igjen for de som sørger for at vi har så mye fantastisk utstyr.

PS – i mangel av andre bilder er her Erik Juel, som var ansvarlig for arrangementet også i år.