Triste kattenyheter!

Som nå har blitt mye bedre! Pus har fått ny futt i svansen!

Per B forteller at han idag fikk hjelp av Per Helge Brun-Svendsen og en gjeng juniorgutter som trener på Årungen frem mot Junior-EM til å sette Katta på vannet. Den nye motoren fungerer utmerket. Per Helge fortalte at motoren på Moss Roklubbs motorbåt er like ny som de motorene tilhørende Stiftelsen som ble stjålet. Men Moss har bevist gjort sin motor «stygg» ved å male på klubbnavn. Denne motoren ble ikke stjålet! Noe å tenke på!

****

Natten mellom 20. og 21. juni var tyver på ferde på Årungen. De stjal motorene på fem katamaraner, inkludert på NSRs helt nye båt.

Tyveriet var godt planlagt. Folk som lå og sov i båthuset merket ikke noe som helst. Motoren var festet til skroget med gjennomgående bolter, og disse boltene er kappet rett av. Også kabler og ledninger fra ratt og motorstyring er kappet av. Heldigvis har det ikke blitt noen skader på skroget.

Tyveriet dekkes av forsikringen (minus egenandel), og vi regner med å få på plass en ny motor i løpet av neste uke. Men roerne er midt i oppkjøringen til Henley og andre viktige løp , så tyveriet er, mildt sagt, irriterende. Anlegget på Årungen var tidligere plaget av tyverier, men i de siste årene har vi ikke hatt noen problemer med dette. Og slike tyverier midt i rosesongen, med mange roere i aktivitet på Årungen, har vi aldri opplevd før. Tyveriet er selvsagt meldt til politiet.

Per B

IMG_7755 IMG_7758