Barmen og Hisøya rundt

Tur- og mosjonsfolket har reist sydover!

Årets «Barmen rundt» fikk laber oppslutning; lørdag 30. juli stilte kun to båter til start. Arrangørklubben Risør stilte riktignok med en dobbel trimmi som rodde «Mini-Barmen». Takket være Kristiansand roklubb, som selv stilte med en toer innrigger med styrmann, fikk vi låne en firer coastal. Vær og vind var av beste sort. Vi fikk en del kajakker «på slep», Kristiansand lå som vanlig godt foran, dog ble de slått av en kajakk. NSR/CR fikk tiden 1.51.50.

Også Arendal vartet opp med fint vær på Hisøya rundt på søndag. Rekefesten kvelden før ble avlyst grunnet svak oppslutning. Vi kom oss til Mærdø med en innrigger og en coastal, men bading fristet ikke. Noen av oss besøkte isteden Perann fra CR i hennes herlige, knøttlille hytte.

Disse to arrangementene har vært blant sesongens høydepunkter i mange år. Den synkende oppslutningen tilsier at tur- og mosjonsroere må ta noen grep. Blir disse borte, blir det ikke bare et savn, men det blir også omtrent umulig å få dratt dem i gang igjen.

Jacob