Mens vi venter på NM- reportasjene..

kan vi jo nyte litt bilder og annen morsom trivia om Emil Mørchs pokal, som havnet i klubbens begjærlige hender! Her er rosjefen:

Første punkt på racerroernes målsettinger for 2016 var å vinne Emil Mørchs pokal som beste roklubb i NM. Rett etter sommerferien ble roerne og trenerne samlet for å sette sammen båter som kunne sikre flest mulige seire eller plasseringer blant de tre beste som gir poeng i konkurransen om pokalen. Da NM gikk av stabelen på Tunevannet den 24. og 25. september, ble planene, og ikke minst det treningsarbeidet som roerne hadde lagt ned, kronet med suksess i kanskje større grad enn man kunne forvente. Da mesterskapet var over kunne NSR notere seire og norgesmestre i hele åtte klasser: HJA1x, HS 2-, HJA8+, DS2-, HJA2x, HS4-, HSLv 4- og HS8+.  Når vi i to klasser kunne notere dobbeltseire, og i  tillegg kunne bokføre fire andreplasser i tillegg og tre tredjeplasser, endte vi opp med 47 poeng. 17 poeng foran nest beste klubb, CR.

De som er aktive roere i dag innser kanskje ikke hvilken bragt de har bidratt til. Emil Mørchs pokal  ble på Tunevannet søndag ettermiddag delt ut for 76. gang. Det er til sammen 15 forskjellige klubber som har vunnet pokalen. CR har vunnet den 21 ganger og med i år er NSR oppe i 13 (CR og NSR har delt den to ganger). Siden 2000 har NSR vunnet pokalen alene bare to ganger, i 2013 og i år, og begge ganger har det skjedd med meget god margin. Og i levetiden til dagens racerroere – regnet fra 1990 – har NSR kunnet motta Emil Mørchs pokal bare fire ganger.

PS  Det er forøvrig også mange fine bilder på Facebooksiden.