NSR-medlem forulykket på Donau

Klubben har mottatt den triste melding at vårt medlem siden 1995, østerrikske Norbert Krenn, forulykket under en rotur på Donau gjennom naturskjønne Wachau forrige lørdag. Han var på vei nedover elven med en firer med styrmann, da de kolliderte med en oppadgående lekter. Fire av mannskapet klarte å svømme inn til bredden, mens Norbert ble først funnet fire dager senere, ca 35-40 km lenger ned.

Norbert pleiet gjennom mange år gode forbindelser i Norge, og var særdeles aktivt medlem av Hyttelaget og bruker av Frøshaug, der han også nedla mye arbeid.

Han var en meget aktiv tur-roer og deltok med stor iver på hele 14 FISA-turer, første gang i Arendal i 1989.  Vi var også sammen på private turer i Østerrike, Nord-Norge, Egypt, Kina, Italia og Tyskland.

Han er dypt savnet i det internasjonale langtursmiljøet.

Jens Chr. Kolberg