Klubbåpning

Arbeidernes dag ble brukt til å feire åpning av klubben for sesongen 2019. Åpningen startet som alltid med en tale av leder Gunnar Clifford før flagget ble heist. Det ble delt litt om planer for roerne i sesongen, litt om klubbhusets gode stand og mer.

Styret foto: Arne Byberg

I årets båtdåp var det tre båter på plassen, og en fjerde som fortsatt er underveis. Den største og kanskje vakreste båten var en gul dobbel av tysk standard, det passet fint til navnet; Matti Saborowsky ble det. Matti gir jo alt og litt til som trener av juniorene.

Matti og Petter med Matti foto: Arne Byberg

Win tech 2x som er underveis ble navngitt Erik Juel – rosjef fra forrige sesong. Det var den nye rosjefen Caspar Wohlfahrt som døpte, og det ble gjort på fransk med Erik selv som oversetter! Gu-ro, Eriks fru, fikk i samme slengen rosa boblevann av rosjefen. Rosa er årets farge i NSR, for å feire de 35 årene jenter og damer har hatt tilgang på klubbens båter. Dette vil dere se mer av!

De to singlene i polyester fra Filippi ble døpt Sara S. Juel og Jakob Øvensen Aanderaa, etter deres lojale innsats for klubben som trenere, roere og som generelle ja-mennesker!

Foto: Arne Byberg

I år ble det ingen mixet åtter i the Boat Race, men det ble konkurrert i junioråtter og mastersåtter. CRs junioråtter hadde en ledelse på mellom en halv og en båtlengde da de suste forbi piren med de røde supporterne. Det ble for mye å ta igjen de siste 200m. Med et tungt hjerte må jeg meddele at CR vant over NSR i junioråtter. CRs masters var i snitt noen år eldre og fikk derfor et handicap på 15 sekunder. NSR med Nito Simonsen på stroke brukte hele veien på å ta igjen marginen CR startet med. Rett etter piren vekslet NSR-båten til en enda hissigere rytme og de øste på med krefter i hvert tak. I mål – hvor nå enn det er – tok NSR en knepen seier!

Foto: Arne Byberg

Klubbsjefen var godt fornøyd med salg av klubbeffekter og samtlige oppmøtte var godt fornøyd med Cafe den røde stjerne.

Takk til Arne Byberg for bilder med kvalitet!

Hurra for ny sesong!