Ramberg 8ern!

Vellykket turregatta rundt Rambergøya. Marius Johannessen har skrevet om begivenheten!

Turregattaen Ramberg 8’ern ble gjennomført i nydelig septembervær mandag. Regattaen som ble arrangert for første gang i fjor, har en løype som former seg som ett åttetall. Det ros opp mellom Hovedøya og Lindøya i sløyfe rundt Gressholmen/Heggholmen/Rambergøya og tilbake mellom Lindøya og Nakkholmen. Riktig så fin løype er det, og i år var det i alt tolv båter til start. Hele 24 NSRere rodde seg til startlinja, og våre venner fra Christiania og Oslo Roklubb stilte også manns- og damesterkt opp for å måle krefter på fjorden.

Raskeste båt i ¾ 4x+ klassen var Christianias mixlag som rodde mila på 43:07, noe som også var raskeste båt totalt. Hakk i hel fulgte båten til Oslo Roklubb på 43:48. Bronsen gikk her til CRs kvinnelag, som tikket inn på 46:50. Som gode verter rodde NSR her inn fjerde- og femteplassen, men passet på å slå CRs andre mixlag.

I klassen for coastals var det NSRs Jens Petter Koren og Ulla S. Dahl som var raskest med 50:37, også de i hard kamp med CR. Stein og Siw kom inn rett bak på 50:55. CR kapret her bronsen foran NSR.

Veldig hyggelig var det at NSRs juniorer; Trygve Løken, Edvard Wohlfahrt, Kristian Lorentzen, Bror Storsten med cox Alexander Tindlund stilte opp og testet seg i en innrigger 4+. De rodde løypa rundt på imponerende 46:00. Gutta innkasserte gullmedaljene, foran NSR andre innriggerlag.

Det viktigste i Ramberg 8’ern er selvsagt å få stimulert rogleden, samt få en god anledning til å møte rovenner på tvers av klubbene. Etter ragattaen var det pølser og brus, og kaffe og vafler å få på klubben, og medaljene ble delt ut av dagens dommer, Gunnar Clifford. En stor takk rettes herved til alle som bidro til at det ble et vellykket turløp!

Resultater (og da går det på fornavn):

Klassen for ¾ 4x+

1. Christiania (Paul, Knut, Ragnhild, Ingeborg og cox Elisabeth) 43:07