Klubbkapproing og Høstfest!

Forrige lørdag ble dedikert til trim, kos og velferd på roklubben.

Løken-laget med Trygve og Sverre vant det første heatet i Generation Challenge, der kriteriet er 15 år mellom roerne. I neste heat var det Nicolay Fongaard og … som tok seieren. Dette var to jevne og spennende løp å følge med på!

Nytt av året var NITRO-challenge. Initiativtaker var duracell-Caspar Wohlfahrt. Det ble solgt lodd i forkant av eventet. Dette ga en mulighet til å kapre et av setene i båtene, og pengene gikk uavkortet til prosjekt Ny Åtter. Stjerna på Nito-laget, nemlig Nito, måtte sette seg på coxens plass istedenfor strokesetet pga på grunn av vond rygg. Sven Ole Nicolaysen tok over og ledet laget med Krete Koovit. I det andre laget var strokepar Matti Saborowsky og Anna Sture. Det var spenning i luften allerede før lagene ble annonsert. Loddtrekningen ga et godt mikset lag og det i seg selv var jo gøy! Klubbens leder Gunnar Clifford var startdommer. Ingen fikk tid til å tjuvstarte da “ATTENTION” plutselig brøt av alle små samtaler og man måtte kaste seg frem til catch før det lød “GO” i roperten. Laget til Sven Ole og Krete leverte virkelig en sterk start. Selvom konkurrentene tok igjen noe på midten, holdt de ledelsen hele veien til CRs (dessverre: praktfulle) bygg!

Kallevig-løpet stilte andre krav. Her skal man starte med inneriggerens baug i motsatt retning av mål helt innerst ved brygga til Color Line. Etter start vendes båten i retningen dommeren sier, dermed ror man alt man makter til Lanternen. Her gikk seieren til Matti, Krete, Trygve Løken og Oscar Wohlfahrt og cox Emblem.

Det var to snaue timer på å skifte til finstasen før festlokalene åpnet dørene til Høstfesten. Leder og rosjef talte og forsamlingen nikket og jublet. Sult leverte på både mat- og vinfronten. Quizmasterne Sven Ole og Nito hadde selvfølgelig også et strålende innslag – som ga ny kunnskap om blant annet Trygve. Takk klubbsjef Line Hegge for et hyggelig arrangement!