Inger Metelmann

I går kom en kanskje ikke helt uventet melding fra Nakskov i Danmark: Inger Metelmann hadde gått bort, bare 2 måneder innen hun ville være blitt 95år.

Inger og Hans Metelmann bodde i leiligheten på roklubben i nærmere 40 år. Hans som båtmann, trener og altmuligmann, og Inger som hans faste støtte og passer av kiosken – samt humørspreder som gjorde henne likt og kjent ikke bare av NSR medlemmer, men også i andre roklubber.

Inger fikk NSRs hederstegn i 1980 for sin innsats i klubben. Da paret i 1992 gikk på pensjon og valgt å flytte tilbake til Danmark, ble det mange telefonsamtaler fra styret for å innhente opplysninger fra de to som kjente klubbhuset og alle gjøremålene bedre enn noen andre. Og det ble også til mange besøk av Hans og Inger i klubben i årene deretter. Hans ble tilkalt for å reparere båter – og Inger ble med for å hjelpe ham som hun hadde gjort så mange ganger tidligere. NSR var klubben i deres hjerter, i Nakskov fulgte man godt med på klubbens gjøren og laden via kontakt til mange medlemmer og hjemmesiden.

I 2014 besøkte Inger NSR for siste gang. Da døpte hun innriggeren «Niels» på åpningen.

Ære være Ingers minne.

Marianne