Flott klubbhelg

I helgen ble det gjennomført båtdåper, klubbkapproing og høstfest. I strålende høstvær ble det virkelig en flott avslutning på rosesongen.

Godt oppmøte til båtdåpen – og totalt må det ha deltatt omlag 40 roere på årets klubbkapproing. I tillegg ble i alt syv båter døpt før kapproingen startet.

Leder Halvor Bergan åpnet klubbdagen – og startet det hele med å takke Marianne Lundh – som denne høsten takker av som Soldronning – tusen takk, Marianne for din store innsats over så mange år på Solodden!

Første båt som ble døpes – 1x coastal “Natasza Sandbu” – t.h. en stolt Natasza Sandbu, sammen med den nydøpte båten.

Halvor døper Båt 323 “Marius H. Johannessen”. T.h. båten og mannen, med samme navn.

Natasza Sandbu døper 2x coastal “Jacob W. Nordan”, og Patrick Een Sture døper 1x 303 “Petter S. Svingen”.

Sverre Løken døper 1x 321 “Sverke Lorgen”, og Sverke takker.

Nito Simonsen døper 4-/4x “Peder Strand”.

Rosjef Caspar Wohlfahrt døper den nye 8+ “Endre Ording Sund”. Sønn Tord takker.

Generation Challenge – Fabia og Geir Emblem og Ella og Odd Rune Hegge.

Oscar og Caspar Wohlfahrt – og heiagjeng, som beskuer familie-duellene.

Vinnerlaget i 8+ på vei tilbake etter en svært jevn kamp, side om side med sine konkurrerende klubbkamerater. (Foto:Nicole Dybwad Emblem).

T.v. begge åtterlagene sammen, etter en spennende duell i Frognerkilen. T.h. det seirende laget og klubbmestere i 8+.

Det gjøres klar for det tradisjonsrike Kallevik løpet for innringere – 15 roere gjør seg klare for de tre konkurrerende båter.

Halvor med pep-talk for et av innrigger-lagene, og en gjeng erfarne innrigger-roere; (f.v.) Carl, Jacob, Eli, Ulf og Elise.

Gunnar Clifford, Per M. Klausen og Erik Juel i dommerbåten.

På vei til start for båtene i årets Kallevik løp.

Topp stemning på høstfesten, hvor litt over 60 medlemmer avsluttet en fantastisk flott klubblag. Her viser Rosjef Caspar Wohlfahrt stolt frem Emil Mørchs pokal – som NSR i år vant tilbake, etter å ha blitt beste klubb på årets NM! Tusen takk til alle som bidro til å gjøre denne lørdagen til en fantastisk fin klubbdag!

Foto: Halvor Bergan, Marius H. Johannessen, Mariano G. Sarmiento og Nicole Dybwad Emblem.