Flott 125 års markering!

Fredag 25. mars fylte Norske Studenters Roklub 125 år – begivenheten ble feiret med en jubileumsmarkering i anledning årsmøtet – her skulle vi ikke bare feire fortid, men også nåtid og fremtid. Se bilder her.

Norske Studenters Roklub 125 år – kake for å markere stiftelsesdagen – 125 år etter!

Halvor Bergan åpnet jubileumsmarkeringen med noen velvalgte ord om NSR – og vårt jubileum, men også ved å sende tanker til våre roer-venner i Ukraina. Nito (t.h.) gir ordet til Per Bønsnæs som skulle fortelle klubbens historie på fem minutter – det gikk noe over tiden, men så skulle han også referere 125 år med rohistorie – noe han klarte på en flott måte.

Per Bønsnæs underholder med klubbhistorie på båtplassen.

Sara K. Hegge og Petter M. Tufte mottok NRs medalje for fortjenestefull roing. Oscar Helvig ble tildelt Nikolai Paus Premie.

Marianne Lundh mottok Norsk rosports høyeste utmerkelse; Gullmedaljen – etter tale av Hans-Jørgen Arvesen, som blant annet leste opp innstillingen for utmerkelsen – les mer her.

Halvor Bergan overrekker blomster til Marianne.

Jubileumsmarkeringen gikk over i årsmøtet, som ble gjennomført i trimrommet. Fokuset gikk nå over til nåtid – og fremtid!

Kvelden fortsatte med gruppearbeider – her fra gruppen som diskuterte hvordan NSR kan bli en enda bedre klubb for studenter – i fremtiden!

Festgeneral Nito coxet kvelden på en fortreffelig måte – takk for en flott jubileumsmarkering!

Foto: Halvor Bergan, Anne Marie Hadenius og Marius H. Johannessen / Tekst: Marius H. Johannessen