Norgesmesterskapene 2022

Velkommen til Norgesmesterskapene 26.-28. august.

På denne siden vil vi oppdatere informasjon om årets NM

Oppdatert 26.08

• SE TIDSPLANHER
  • SE STARTLISTENEHER
  • RESULTATENE OPPDATERES LIVEHER
  • LIVESTREAM FRA NM – PÅ NORGES ROFORBUNDS YOUTUBE-KANALHER

Til lagledere: Lagleder om tidsplan, forsøk og veiing her.

Vi gleder oss stort til årets Norgesmesterskap og Årungenregatta (26.-28.08). Det er i år svært stor deltakelse – da påmeldingsfristen gikk ut var det totalt 401 påmeldte lag, fra hele 26 klubber!

Har du noen gode historier? Speaker-teamet ønsker å vite mer om roere og deres vei mot NM 2022. Fyll inn følgende informasjon her og send inn – her.

125-års jubilanten, og årets NM-arrangør, Norske Studenters Roklub, stiller med 169 starter, noe som utgjør 17% av alle deltakere. Christiania Roklub er nest største klubb med 142 starter (14%), deretter følger de to Bergensklubbene Bergens Roklub 101 starter (10%), og Fana Roklubb med 83 starter (8%). Kanskje er det likevel mest imponerende at hele 26 klubber stiller til start!

FRA PRESSEN? Klikk på bildet for å lese pressemeldingen vedr. NM-helgen:

Norges Roforbunds nye påmeldingssystem gir det meste av informasjon, og vi anbefaler alle å lese informasjonen nøye. Se her.

Klikk på bildet for å se løpsoppsettet for NM og Årungenregattaen:

Klikk på bildet for å se alle lag for hvert løp:

Tider Norgesmesterskapene:

• Fredag: Start forsøk kl. 17:00, start finaler kl 18:00
  • Lørdag: Start forsøk kl. 08:00, start finaler kl 14:30
  • Søndag: Start forsøk kl. 07:20, start finaler kl 13:00

Tider Årungenregattaen:

• Lørdag: Start forsøk kl. 08.00, start finaler kl 10:30
  • Søndag: Start forsøk kl. 07.20, start finaler kl 10:00

Se kart til Årungen her.

Vi minner om lagledermøte: Torsdag 25. august kl 20 på Teams (link vil sendes ut).

Husk at det er god plass til tilskuere på Årungen, så inviter gjerne familie og venner til å komme og se på regattaen. Kafe “Røde Stjerne” med godt utvalg av mat og drikke er åpen under hele arrangementet. Vi gleder oss til å se dere alle!

Norgesmesterskapene og Årungenregattaen arrangeres på Årungen rostadion.

Innbydelse med informasjon, løpsoppsett og tidsplan kan leses her.

Merk viktige punkter i invitasjonen:

1. NSR følger opp vedtaket fra rotinget i 2021 og starter fredag 26. august med alle 8+ løp (finaler fra kl 18:00).
  2. Påmeldingen skal gjøres i Norges Roforbund sitt nye påmeldingssystem. Link til påmelding kommer innen 1. august. Påmeldingsfrist mandag 15. august.
  3. Lagledermøte på Teams torsdag 25. august kl 20:00.
  4. NSR er 125 år i år og inviterer alle deltagere til sosialt kveldsprogram:
  • ‘Rowers Unite’ Fredag 26. august kl 19:00 Årungen Felles samling med mat, drikke og jubileumskake. 175 kr.
  • Bankett Søndag 28. august kl 19:30 Klubbhuset på Bygdøy Festmiddag for alle aldre. 300 kr.
  • Info og påmelding for begge arrangementer: https://club.spond.com/landing/courses/nsr  . Vi ber klubbene om å videreformidle denne informasjonen til alle sine      deltagere. Spørsmål kan rettes til klubbsjef Elisabeth (elisabeth.blom.tindlund@gmail.com)

Klikk på bildet for å se innbydelsen.

Lenke til Norges roforbunds sider for Norgesmesterskapene her.