Følg Jonas og Oscar i VM

Jonas S. Juel ror 4x og Oscar S. Helvig ror 2x i årets VM i roing, som åpner i morgen (18.09). VM arrangeres i Racice i Tsjekkia i perioden 18.-25. september.

NRK sender VM i roing i dag (23.09) fra kl 11 – 12:30 og lørdag og søndag med start 13:30. Norske kommentatorer vil være Pål Thomassen og vår egen Nito Simonsen.

Norge stiller med følgende VM-tropp: se her.

SLIK FØLGER DU VM – Se NRs guide HER

Oscar S. Helvig og Kristoffer Brun gikk i dag videre etter forsøket, hvor de ble nummer to i det tredje heatet, og skal ro kvartfinale onsdag (21.09).

Jonas Juel og 4x-laget ble nummer tre i dagens forsøksheat, de ror oppsamling tirsdag (20.09).

Våre roere er tatt ut i følgende båter:

• M2x: Oscar S Helvig, Norske Studenters Roklub, Kristoffer Brun,Bergens Roklubb
  • M4x: Erling Øyasæter, Os Roklubb, Jonas Juel, Norske Studenters Roklub, Martin Helseth, Aalesunds Roklub, Erik Solbakken, Moss Roklubb

Vi vil oppdaterer denne siden under VM.

World Rowing vil sende VM-live på sine nettsider (klikk her):

Vi ønsker Oscar og Jonas lykke til!