Store gaver til Solodden

Den ene gode nyheten avløser den andre – for alle oss med Solodden i hjertet, er dette som festdag å regne. I dag har vi fått melding om at vi er tildelt kr 1.000.000,- i gave fra Sparebankstiftelsen DNB. Den gode nyheten kom bare dager etter at vi mottok tildeling kr 250.000,- fra Bergesenstiftelsen. Vi heiser flagget og jubler!

Klubbens nestleder og ansvarlig for bygg, anlegg og aktiviteter, Kari Gjetrang, har lagt ned et betydelig stykke arbeid for å kartlegge behovet for utbedringer på Solodden. For akkurat ett år siden, på samme dag som klubben fylte 125 år, kunne vi fortelle om svært god dialog med Bærum kommune – og Kari fikk etterhvert godkjent  søknaden om å mulighet til å etablere en flerbrukshall i Båthallen, som inkluderer nye dusjer, garderobe og bio-toalett. Nå ett år etter, og etter tre søknader til Sparebankstiftelsen – gikk den inn! Støtten fra de to stiftelsene, blir ett flott spleiselag for oss, og gjør oss nå i stand til å kunne starte opp utbedringene.

Maria Bones Skjønsberg i Sparebankstiftelsen DNB skriver til oss:

Norske Studenters Roklub får tildelt kr 1.000.000,- av Sparebankstiftelsen DNB til oppgradering av Solodden. Dere er organisasjonen som i denne runden har fått tildelt høyeste beløp i Bærum.

Fra Bergesensenstiftelsen:

Vi har gleden av å meddele at prosjektet ble tildelt kr 250.000.

Vi kan nå igangsette første trinn i planene – nytt garderobe- og bio-anlegg – det  vil bli et virkelig stort løft! Og – det gjør også at vi kan fortsette å drømme videre – Solodden trenger flere løft i tiden fremover – la oss komme igang!

Gratulerer og takk, Kari  – 3×3 HURRA for deg!

TUSEN TAKK til Sparebankstiftelsen DNB og til Bergesenstiftelsen!

Og, ikke minst – gratulerer til oss alle som setter pris på Solodden – vårt sommerparadis!