Velkommen til Roskole for voksne 2023

Har du lyst til å begynne å ro? Velkommen til nybegynnerkurs for voksne i NSR!

Vi starter med en introduksjonskveld onsdag 3. mai. Kurset starter kl. 18:00 og vi holder på til ca kl 20. Etter en kort introduksjon og som en innføring i vår flotte sport kommer oss med en gang ut på vannet.

På kurset vil du møte erfarne roere og instruktører under ledelse av instruksjonssjef Eduardo Caetano Reis. Det vil være opplæring kurset på mandager og onsdager i løpet av mai, på følgende dager: 03.05./08.05./10.05./15.05./22.05./24.05/29.05. og 31.05. (kl. 18:00 – 20:00).

Du vil lære om:

• Ulike båttyper
  • Grunnleggende roteknikk i forskjellige båttyper
  • Ord og utrykk
  • Sikkerhetsregler og -rutiner
  • Hvordan båtene behandles
  • Bruk av klubbhuset

Du må være svømmedyktig for å delta.

Du må melde deg inn i klubben og betale årskontingent på 2200 kroner (1400 for studenter og pensjonister over 67 år) pluss kursavgift på 500 kroner.

MELD DEG PÅ HER

Etter kurset anbefaler vi at du deltar på fellestreningene for å få inn rorutiner og trygghet på sjøen, delta i felles treningsturer og roturer i Oslofjorden. Mosjonsroere møtes organisert tre ganger i uken, to ukekvelder kl 18 og søndager kl. 10.

Ønsker du å satse på konkurranseroing nasjonalt og internasjonalt får du tilbud om målrettet trening på masters nivå.

Er du interessert og/eller har noen spørsmål?

Ta kontakt med instruksjonssjef: Eduardo Caetano Reis på edvardcaetano@hotmail.com

eller tur- og mosjonsansvarlig Brita Børve på e-post britaboerve@hotmail.com for kurset.