Flott åpningshelg

Da er sesongen i gang – og det markerte vi med å slå våre venner i CR i dagens åtter-duell! Da ligger alt til rette for en flott sesong!

Her kan du nyte innspurten og seier mot CR! – Se film HER

Åtterlaget besto av (fra venstre på hovedbildet) Martin Anker, Sara K. Hegge, Silje Jære Strøm, Ole Arnøy, Jonas S. Juel, Jon Are Olsen (cox), Anna Sture, Petter Tufte og Laura Hegemann. Hurra – Hurra – Hurra!

La oss gå noen dager tilbake  – vi ønsker å takke alle dere som møtte opp og gjorde en flott jobb på klubbens vårdugnader, tirsdag og torsdag denne uken. Det var veldig bra oppmøte og tusen takk til hver og en av dere, nå står klubben rustet for sesongen!

Vår styreleder, Halvor, i toppen av treet, Sidsel Setterblom og Elise Lium i blomsterbeddet og Per M. Klausen spyler båthallen.

Elise og Brita Børve på båtplassen, Tore Mollan i treet, og minnesmerket som også i år ble så fint stelt av Anne Marie-Hadenius og Birgitte Bruaset (og Oddbjørn!) – tusen takk! Foto: Janet Langlo og Birgitte Bruaset.

Uken åpnet på beste måte, nå også med både tur- og mosjon- og master-roere på vannet! Tur- og mosjon hadde hele 15 roere i gang med sesongen mandag! Ikke dårlig! Helgen åpnet også regattasesongen – med Drammen Rivercup – og selv om det ikke ble noen seiersvimpler på flaggstangen gleder vi oss over mange gode plasseringer!

Drammen Rivercup i solskinn. Foto: Halvdan Nicolaysen

Dagens åpningsarrangement startet med en fin tale av leder Halvor Bergan, før nasjonalsangen ble sunget –  flagget satt seg imidlertid litt fast på vei opp, men tilslutt fikk vi det til topps i masten.

Flagget gikk til topps tilslutt. Foto: Anne-Marie Hadenius

Til tross for regnet var det en flott forsamling som møtte opp på åpningsarrangementet!

Jonas Juel og Rosjef Sara K. Hegge ble tildelt Nikolai Paus premie – vi gratulerer!

Caspar Wohlfahrt døpte båten og hedret Ella Marie Hegge, som fikk båten oppkalt etter seg!

Ella er i Barcelona – men tilstede var mor, far og søster. Odd Rune, Sara og Line må hilse Ella fra oss alle sammen!

Oscar S. Helvig døpte båten, og hedret Petter M. Tufte!

Petter M. Tufte i to varianter. Begge ror godt!

Oscar, Birgitte og Marius, og Brita og Elise som verter i kiosken! Foto: Anne-Marie Hadenius og Elisabeth B. Tindlund.

Halvor døper vår nye følgebåt, broren til Følle og Bølle – nykommeren heter Krølle!

Åtter’n gjør seg klar!

Tidligere Rosjef Erik Juel redder støvelen til nåværende Rosjef Sara K. Hegge. Foto: Halvor Bergan

NSR først i mål! NSR! NSR! NSR!

Vi avslutter med et jubelbildet – la oss få flere slike i 2023! Foto: Ole Arnøy

Takk til Ole Arnøy for video!

Marius H. Johannessen