Årsmøtet vel i havn

Årsmøtet ble vel gjennomført tirsdag 19. mars. Hans-Jørgen Arvesen ble tildelt Norges Roforbunds hederstegn, og Marius H. Johannessen ble tildelt NSRs hederstegn.

Les protokollen fra årsmøtet her.

I klubbens styre ble Kari Gjetrang, Nito Simonsen og Elisabeth Blom Tindlund takket av og fikk sin fortjente takk for innsatsen i styrearbeidet. Inn for disse kom Erik Juel som 1. nestleder og Geir Emblem som 2. nestleder – velkommen! Vi nevner også at Jonas Juel ble valgt som ny årbokredaktør for boken som skal omhandle 2024.

NRs hederstegn tildelt Hans-Jørgen Arvesen

Norges Roforbunds president, Frank Ove Reite (t.v.), gjestet NSRs årsmøte, og tildelte Hans-Jørgen Arvesen Norges Roforbunds Hederstegn. Hederstegnet tildeles personer som har utøvet en innsats for rosporten ut over det som normalt kan forventes av tillitsvalgte og støttespillere.

I NRs begrunnelse heter det: Hans-Jørgen får hederstegnet for hans omfattende innsats for norsk rosport. Han var aktiv konkurranseroer på høyt nivå i mange år som ung, og har blant annet bronsemedalje i 2- i Junior-VM i 1977. Han mottok medaljen for Fortjenstfull Roing i 1984.

Hans-Jørgen var leder av Norske Studenters Roklub i tre år i perioden 2013 – 2015. Han var president i Norges Roforbund i seks år i perioden 2016 – 2021. Denne perioden var preget av stor aktivitet og mange gode resultater.

________________________________________________________________________________________

NSRs hederstegn tildelt Marius H. Johannessen

Leder Halvor Bergan tildelte Marius H. Johannessen NSRs hederstegn. Hederstegnet gis til medlemmer som gjennom flere år har ytet en innsats utover det vanlige for roklubben.

I sin tale fremhevet Halvor det gode arbeidet som Marius de siste sju årene har lagt ned som redaktør for klubbens årbok. “Under ham har årboken blitt et mesterverk. Det er en glede å motta NSRs årbok, med alt det gode stoffet som han har satt sammen“.

Halvor kommenterte også Marius interesse for klubbens historie, hans engasjement i digitaliseringsarbeidet av norsk rohistorie, og arbeid som er igangsatt for å registrere NSRs pokalsamling. “I tillegg er han Informasjonssjef i klubben og sitter i styret.  Der er han kjent for sin klare tanke, og sin kunnskap om idretts-Norge. Han er en enorm ressurs for klubben på alle områdene han engasjerer seg i, og ikke minst er han en usedvanlig trivelig og hyggelig fyr“, avsluttet Halvor.

“Isfjellet” ble overrakt Natasza Sandbu

Natasza Sandbu fikk utdelt NRs statuett for 10 oppnådde gullmerker i distanseroing, fra Tur- og mosjonssjef Brita Børve.