To ute fra landslaget

Landslagsroer Espen Wingsternes bestemte seg overraskende i helgen for å legge opp.

Den råsterke Christiania roeren rodde lørdag inn til skuffende resultater og bestemte seg bastant for å legge årene på hylla i denne runden.

”Jeg er lei,” forteller Espen. ”Etter mye sykdom de siste 6 månedene har jeg bestemt meg for å kutte ut satsningen. Jeg vil heller jobbe. Jeg håper å kunne holde kontakten med miljøet og kommer sikkert til å stille i NM!”

Espen braste inn i norsk rosport for noen år tilbake og jobbet seg raskt inn på først aldersbestemte landslag, før han ble et fast inventar av Elitegruppen i 2004.

Espen har tatt samme avgjørelse som Stavanger roer Tine Schøyen, som valgte å takke nei til landslaget i begynnelsen av april. Tine er for tiden ute med en håndledds skade.