test

Fredag morgen møtte mange trøtte, men spente unge gutter og jenter opp på roklubben ute på Ladegårdsøen, for derfra var det leid buss for disse ivrige atleter. Her i nettopp denne bussen skulle det tilbringes 8 timer for den lange reisen til Skåne, hvor regattaen skulle finne sted. Denne delen av helgen ble brukt til mer underholdning, og mindre alvor. Innkjøp av underholdning underveis var derfor en nødvendighet! Film og næring ble kjøpt inn på den billige siden av grensen. Dog var filminnkjøpet noe rettet mot de eldre, mer testosteronfylte ungdommer, noe de yngre atleter lot seg bemerke, men som vi sier i NSR; en skal tidlig krøkes, om god krok skal bli.

Lørdag morgen åpnet regattaen med stille vann og en duggfrisk morgen. Dog ble været noe labert i løpet av formiddagen, men humøret holdt seg på topp. David ga dagens første opptur, og vant oppsamlingen i 1x, noe som betyde at han gikk videre til en svert god B-finale plass. I finalen spurtet han seg inn til en strålende 2. Plass. Nicolai Wiik brakte også en suksess av dagen, en klar og overlegen seier i 1x jrB, hvor han slo et godt knippe av Danske, så godt som Svenske og Norske roere!

Senere på dagen var det tid for NM i JRM2-, hvor Tord og Sven Ole stilte i Rødt, Hvit og Blått! En fremragende prestasjon ledet til en 2. Plass, kun slått av det Danske landslaget! De roerne som fikk benyttet seg av anledningen, fikk se ”Sweden Ferrari Ownersclub” besøke vårt hotell, og fylte parkeringsplassen med et dusin jernhester i skinnende rødt! Dagen ble avslutten med en herlig grillmiddag ved hotellet, hvor bratwurst og burgere gled ned på høykant hos sultne, dog så fornøyde roere.

På regattabanen myldret det allerede av liv da vi ankom klokken 07:00, for det var duket for NM i JRM 4X, en gren som vertfall i hjemlandet er svert populær. NSR kom seg uten problemer til finalen, hvor de viste seg fra sin beste side. En 3. Plass på en så nylig sammensatt lag er en bragd! Det endte trippelt Norsk, med landslaget på 1. og Horten på 2. Plass! Begge dager viste også vår jrC tropp seg frem på sitt beste, og brakte frem svert så gode resultater både i 1x og 2x, og 2. Plass begge dager i 4x!