Holland Beker

SEIER!! Den NSR-ledede fireren vant likegjerne lørdagens Holland Beker regatta! Det er lenge mellom internasjonale toppplasseringer og redaksjonen er dypt imponert. I tillegg må vi ikke glemme fantastiske plasseringer fra NSRs stolte singelscullere, med 2. plass i JM1x og 2. plass i U23 1x

<b> Søndag </b>

På søndagen skulle fireren prøve seg mot seniorer. De viste seg å være svært sterke fra flere nasjoner, og de endte desverre opp ca tre sekunder bak plass i finalen. Det var synd, men de var jo tross alt senioerer med en del år mer enn oss i båt, og sammen. Vi er fornøyd med å ha blitt beste junior båt! – utaler toer, Øyvind Lavoll.

Nicolai lett videre til A-finalen. Ved 1500 meter lå han på en kofortabel 3. plass, men etter hissig og høylytt heiing fra fireren på land tok han et Tv-opptrekk og snek seg lett opp på en 2. plass. I finalen fikk han gitt alt, og han klarte en utrolig 2. plass, rett bak en svært god danske.

Tord forsvarte sin andre plass på søndag, til tross for et enda fullere heat en dagen før. Er han klar for U23 VM?

<b> Lørdag </b>

Det var et fullt heat med nederlandske junior-firere som stilte til start, og da mållinjen kom var de en lengde foran det VM-aktuelle laget fra tulipanlandet. Det var tunge forhold, vinnertid ca 6:40, og i hvilken favør dette har slått ut er usikkert. Hva som er sikkert er at kombinasjonsbåten fra Norge har tatt et nytt skritt nærmere junior-VM i august.

– Vi har stor tro på denne båten. Det var utrolig kult å få bekreftet farten vår blant lag som har prestert ute i Europa, sier NSR-stroken Sven Ole Nicolaysen.

Våre to singelroere har også prestert på bortebane. Nicolai Wiik vant sitt forsøk og ror semifinale og (forhåpentligvis) finale. Tord Sund klarte å holde seg i banen og kom lørdag på 2.plass i sitt heat.

Oppdateringer følger ved hjemkomst.

<b> Fredag </b>

Da har alle kommet vel frem til tulipan-land; Amsterdam. Tord, Nicolai og Esther kunne ikke vente til fredag med å reise, så de dro torsdag, og hadde et tradisjonsrikt måltid med Esthers familie. På fredag møtte de Amsterdam-glade menneskenene resten av gjengen på Schiphol (flyplass i Amsterdam). Gutta som da ankom hadde allerede vært våkne siden klokken 04.00, ikke rart at gutta måtte ha en dobbel frappucino!

Sammen dro det samlede laget til et flott hotell, med det fengende navnet Vander Falk. På hotellet er det mye og god mat, og kort vei til regattabanen med buss. Regattabanen er den første i verden som ble gravd ut til sitt formål, og forholdene er hakket over Årungenstandar. Lagene er nå klare for regatta, og redaksjonen følger nøye med!

<b>Før avreise</b>

Fireren har jobbet mye og hardt de siste ukene for å kunne yte maksimalt i helgens regatta, gjør de det bra der vil det kvalifisere dem til JRVM i Frankriket i August.

Nicolai har jobbet mye for å komme tilbake til singeltoppformen han hadde i fjor, det blir spennende å se hvordan han klarer seg i helgenVil han klare å kvalifisere seg til JRVM?

Tord stiller sterkt i U23 singel, og redaksjonen følger spent med.

Første resultater fra amsterdam lørdag lover godt; Tord fikk en meget respektabel 2. plass i U23 1x, Nicolai Wiik gikk uten problemer videre til morgendagens semi i JM1x, og sist men ikke minst, firreren med Sven Ole Nicolaysen på stroke gikk rett i tet og vant JM4- med litt over en lengde!

Redaksjonen gleder seg til å se flere fantastiske prestasjoner på søndag!