Juniorleir 2010

<b>Torsdag 24.06</b> – av en anonym leirdeltager

Jrb gjengen dro på prøveregattaen til CR torsdag ettermiddag, som befant seg på Bogstadvannet. Dette var et nytt konsept, hvertfall i Norge, hvor man kjørte knockout- systemet. Det vil si at det er to båter som ror mot hverandre, og den som vinner går videre og taperen går ut. Så går det videre i en slags pyramide. Distansen var på rundt 250 m. Det var dessverre bare NSR og CR som var meldt på, men det gjorde det hele mer avslappet og moro. Neste år er det sikkert flere.

Vi stilte med så mange som fire dobbelfirere\’ere, tre guttebåter og en med jentene. Selv om vi jenter ikke nådde en pallplass var det veldig god stemning i båten. Siden det bare er fire junior jenter i klubben, er det morsomt å prøve en litt større lagbåt sammen. På den positive siden var hvertfall jeg ganske overrasket over hvor bra det gikk, med bare et par båtlengder bak.

De tre guttebåtene regjerte og kapret alle pallplassene! Det ble en het kamp mellom Wiik brødrene, som stroket hver sin båt, men Nicolai beviste at han fortsatt ligger litt foran Theodor. Uansett ble det Theodors båt som stakk av med gullpokalen.

Det ble ikke noe Solodden, derfor var dette en fin avslutning på leiren. Stor takk til Christiania Roklubb!

<b>23.06.10</b> av en anonym leirdeltager

Nå har sommerferien endelig kommet, og vi kan bruke lange dager på roing og trening. Vi jrb og jrc roerne i NSR har hatt en leir på klubben siden mandag morgen. Dette året har det kommet mange nye i de klassene, så det har vært 15 stykker tilstede + trenere. Vi har hatt opptil flere harde økter, men også mye moro! Sara og jeg brukte den første dagen i -2, som er en fin klasse vi så vidt har begynt å snuse litt på. Andre økt klarte vi å velte midt oppi småpraten vår da vi skulle til å snu. Nei, dette var ikke et vanlig velt vi hadde glemt å skru igjen svivelen, men vi håper vi kan skylde på den varme sommerluften. For det har nemlig vært fint vær alle disse tre dagene.

I dag hadde vi tre økter, hvor den tredje var en roathlon stafett . Vi var to lag. Det bestod av: 250m på romaskin, svømming fra den ene brygga til den andre og løping opp der veien splitter inn til Christian Benneches vei og ned igjen. Det endte med usikkert resultat og tileggstid her og der, men vær ikke redd, det ble så slitsomt og vondt som det skulle være.

Vi har hatt to praktfulle trenere Lars Myhrer og Johannes Niesen, selv om Johannes var syk og Lars har tatt flere sprøyter i rygg og skulder, har begge stått opp tidlig hver dag for å trene oss! En annen som skal ha stor takk er Erling Elind, som stilte opp helt frivillig. Han stod blant annet for den hyggelige st. Hans grillen.

Snart ror vi videre til Solodden og flere oppdateringer venter…

– Anna Sture