Nordic Indoor Open

Fra helgens NM på romaskin fikk NSR med seg medaljer i nesten alle klsser de var representert!

Først ut var herrer jr.C, på distansen 1000 meter. NSR stilte med edvard Solberg Svingen, David Anderson, og Ola Tunby Oppdahl. i et tett løp med mange dyktige juniorer, var det til slutt ola som nådde lengst opp med en fin femteplass.

i Damer jr.C stilte Sara Juel, Emilie Stabe, Bente Vagle, Albertine Tønsberg, Kirsti Mordt, og Elisabeth Wiik. Sara nådde lengst opp, og gikk inn til bronsemedalje. I et løp der nesten halvparten av deltagerne representerte NSR, kan man trygt si at NSR vil hevde seg på damesiden i tiden fremmover! Alt i alt meget imponerende prestasjoner av Klubbens jr.C-jenter og gutter!

Snart var det klart for jr.B-løpene over 2000 meter, og først ut var guttene. NSR var representert ved Petter Svingen, Oscar Stabe, Sten Patick Een Sture, Magnus Tønsberg, Theodor Wiik, og Jonas Bjerk. Petter tok en imponerende andreplass, og Oscar, Patick, og Magnus kom i mål like bak, med 4, 6, og 7. plass. Theodor kom inn til 11. plass, og Jonas som nr. 18.

Så var det damenes tur. NSR hadde to sterke kort, med Anna Een Sture, og Sara Karoline Hegge. Begge de to jentene gikk hardt ut fra start, og Anna fikk en ledelse, mens Sara kjempet med Hortensjenta Marit Andreassen, om sølvmedaljen. Anna kjempet seg inn til seier i et meget tett og spennede løp, og Sara tok til slutt bronsemedaljen. Redaksjonen gratulerer med meget sterke prestasjoner fra både gutter og jenter i jrB!

I den meget harde klassen jrA, var Felix Johansen eneste deltager fra NSR. Til tross for sterke resultater både på test og trening, hadde nok ikke Felix sin best dag på jobben, og rodde inn til en 21. plass

I herrer U21 var klassen dominert av roere fra NSR. Både Sven Ole Nicolaysen, Tharald Sund Fongaard, David Een Sture, Markus Holmemo, og Lars Myhrer var påmeldt. David og Lars mått desverre trekke seg på grunn av sykdom. Det endte til slutt med sølv til Sven Ole, bronse til Markus, og 4. plass til Tharald.

I U21 lettvekt var Fredrik Winther Thorsen enste fra NSR, rodde inn til en overlegen gullmedalje!

Til slutt var det de prestisjetunge stafettmedaljene som skulle kjempes om. i jrC nådde ikke NSR helt opp i konkurranse med harde motstandere. Med sitt lag , bestående av David Anderson, Ola Tunby Oppdahl, Edvard Svingen, og Nicholas Solem, rodde inn til 6. plass.

Jentene, med Emilie Stabe, Albertine Tønsberg, Kirsti Mordt, og Elisabeth Wiik, rodde inn til Sølvmedalje!

I jr.B var laget bestående av Oscar, Petter, Magnus, og Patrick suverene, og fosset inn til gullmedalje, 12. sekunder foran Fredrikstad Roklub! Jentene var like suverene, med Anna, Sara H, Sara J, og Bente, 20 sekunder foran Horten på andreplass!

I jrA måtte Felix, Jonas, og Theodor låne inn Sverre Vinje fra Christiania, men rodde inn til en sterk bronsemedalje!

Sist ut, var den kanskje hardeste klassen av alle; stafett for senior! NSR stilte med Tharald, Fredrik, Markus, og Sven Ole. Etter en knepen fjerdeplass i samme klasse året før, var guttene sultne på medalje. Som vanlig var det Teningssentrene som tok teten i stafetten, men NSR kjempet hardt om bronsemedaljen med et lag fra Norges Idrettshøgskole, bestående for det meste av Team-Tufte-gutter. Til slutt ble det likevel den bittre fjerdeplassen på guttene, som bare endte 3 sekunder bak NIH. det er duket for et hardt oppgjør neste år!

Totalt har NSR vist en bredde og et nivå det virkelig står respekt av, og resultatene lover meget bra for utendørssesongen 2011!

Redaksjonen Gratulerer!