Profil – 2 Stein Ove

Ukens profil

Redaksjonen har bestemt seg for Ã¥ innføre et nytt fast innslag pÃ¥ roklubben.no Det skal hete ”uken profil”, her kan vÃ¥re lesere bli bedre kjent med klubbens medlemmer. Vi skal prøve Ã¥ fÃ¥ ut en profil hver uke, nÃ¥ er det Stein Ove Solberg sin tur!

Navn: Stein Ove Solberg

Født: 23 februar 1966

Yrke: Advokat

Bosted: Skillebekk

Hobbyer (utenom roing): Reise

Stein Ove kom til klubben i 2010 og har siden da vært engasjert i klubben. Stein Ove ble introdusert for roing via sine lovende sønner Petter og Edvart! Petter har vært med siden 2006 / 2007, og er i dag en del av vårt sterke junior B-lag. Edvart har rodd i ca halvannet år, og er fast deltager i junior C gruppen.

Stein Ove er i dag viserosjef i NSR, hvor han gjør en fremragende jobb! Stein Ove melder seg ofte som lagleder pÃ¥ regattaer, hvor han flyr fram og tilbake med startnummer og startliste, og sørger for at alt gÃ¥r riktig for seg! SÃ¥ om du er pÃ¥ regattabanen er Stein Ove gjerne den som stÃ¥r med startlisten i baklommen, startnummer i venstre hÃ¥nd og kikkert i høyre, mens han roper oppmuntrende til argonautene ute pÃ¥ vannet! En viktig og krevende jobb som krever sin lagleder!

Da redaksjonen spurte hva Stein Ove likte best ved NSR fikk vi svaret: ”At den gir guttene mine sÃ¥ uendelig mye”. Dette liker vi Ã¥ høre, engasjerte foreldre som tar del i barnas interesser og lidenskap. En klubb som NSR trenger mye ressurser, kompetanse og ildsjeler! Vi trenger alle de engasjerte foreldrene vi kan fÃ¥!  (Og sitter du hjemme med en datter eller sønn i roklubben og har lyst til  Ã¥ være med, ta raskeste vei til Huk Aveny 2b!)

Stein Ove har ikke rodd selv, men nyter roing visuelt langs elvebredden, yndlingsbÃ¥ten er som for mange andre, en Ã¥tter i godt driv!

Et av redaksjonens faste spørsmÃ¥l (fra nÃ¥ av…) er: ”Hvis du skulle gitt ro-norge en gave, hva ville det vært”?

Stein Ove ga et svar som alle raceroere og roglade mennesker ønsker Ã¥ høre: ” En betydelig opprusting av riksanlegget pÃ¥ Ã…rungen”. MÃ¥ innrømme at det  er herlig Ã¥ drømme seg bort til et roanlegg, med bølgebrytere, treningsrom, oppholdsrom, store bÃ¥thaller, ordentlig tidtakingssystem, bedre startsystem og nye dommerbÃ¥ter, slik at en gang kan Norge arrangere en verdenscup eller kanskje junior VM.

Stein Ove er et veldig viktig medlem for NSR, han har to unge, flotte roere som stiller opp pÃ¥ dugnad og pÃ¥ rotrening, ivrige og lystne til Ã¥ ta del i det gode selskap! Stein Oves arbeid i styret er 110% og vi er evige takknemlige for innsatsen!

Tusen takk!