Profil 3: Fredrik Winther Thorsen

Født: 31. august 1991

Yrke: Jobber i barnehage, begynner på NTNU til høsten

Bosted: Asker

Fredrik ble medlem i NSR i 2010, da han hadde vært et fast innslag i NSR sin U21 enÃ¥re gruppe i lengre tid.

NÃ¥r ble du introdusert for roing?

Hvordan / hvem ble du introdusert for roing?

Pappa(gammel roer) tok meg med på trening en dag, i februar 2005

Hva var første tanke om roing?

“Hvordan klarer man Ã¥ holde balansen i de tynne bÃ¥tene?” Første tur i sculler(dobbel) beviste hvor vanskelig det var, og vi gikk rundt rett før økten var ferdig. Utrolig moro nÃ¥r man etterhvert mestrer balansen i singel! Første gang jeg prøvde romaskin synes jeg det var veldig slitsomt, noe som i grunnen ikke har endret seg sÃ¥ mye opp gjennom Ã¥rene. Per dags dato har jeg ikke lykkes i Ã¥ finne noe apparat som fÃ¥r musklene til Ã¥ surne til pÃ¥ samme mÃ¥te.

Hvor ble du introdusert for roing?

Bærum roklubb

Stilling i NSR i dag?

U21 roer og medaljejeger

Hva liker du best ved klubben?

Materiell-kunnskapen og utstyret, samholdet på trening

Hva savner du mest i klubben?

Et oppholds/avslapnings-rom for de aktive

Hva med roing liker du best?

Samholdet og lidenskapen til sporten, ikke jakten på berømmelse og penger som er viktig.

Hva er/var den verste/ tyngste økten:

2000m på romaskin.. Gruer meg allerede.

Hva er/var den beste økten:

Start-trening i Langvik. Alltid godt humør og stille vann!

Hvilken distanse er best? Hva er ditt beste regattaminne?

Nå har det seg sånn at eneste internasjonale distanse i roing er 2000m, men på romaskin synes jeg 5000m er bedre. Beste regattaminne er da vi vant Holland Beker i firer uten i 2009.

Hvis du var leder i klubben, hva var det første du ville foreta deg?

Bedt alle om å fortsette på samme måte som i dag!

Hvis du skulle gitt ronorge en gave, hva ville det vært?

En ordentlig rostadion midt i byen

Hva er din favoritt bÃ¥ttype?

Toer uten styrmann

Din yndlingsbÃ¥t?

Kjell-Sverre Johansen (toer uten). Spesielt etter at den brakk og ble reparert igjen har den vært stødig som et fjell(noe som kommer godt med når man ror toer)

Har du noen lykketing med deg i bÃ¥ten pÃ¥ regattaer (sokker, drakt e.l.) ?

Hadde et par solbriller før, men glemte dem igjen på Nordisk mesterskap for to år siden.

Bruker du crocs eller addidas slippers?

Adidas-slippers selvfølgelig! Og selvfølgelig matchende Adidas-bukse med matchende striper.

Er roing med i dine fremtidsplaner?

Ja, det er det. Jeg skal opp til NTNU til høsten, og gleder meg til å bli med i romiljøet der oppe. Og hvem vet; kanskje NTNU har lyst til å sponse meg og Sven Ole med en båt så vi kan ro toer? Så lenge ryggen holder har hvertfall jeg tenkt å fortsette i mange år til.

Hva er det mest prestigefylte du kan tenke deg innenfor roing?

OL-gull

Forbilde?

Onkel Rolf Thorsen (http://no.wikipedia.org/wiki/Rolf_Thorsen), Pappa (Espen Thorsen), Alf og Frank Hansen

Andre hobbyer?

Spiller piano, løkbilen

Driver du med andre idretter, og har du konkurrert eller konkurrerer du i de(t)?

Drev med Taekwon-do før, men konkurrerte ikke noe særlig, bortsett fra noen fÃ¥ stevner(vant faktisk “high-kick”-konkurranse en gang, sÃ¥ det var jo litt moro).

Fredrik nyter per dags dato solfylte dager i robåten på Årungen og på NSR sammen med resten av U23 4- gruppen, redaksjonen ønsker ham lykke til!