Helgen på Tunevannet

Årets Tunevannsregattaen er gjennomført. NSR stilte i bredt spekter med alt fra junior c-roere til masterroere. Vi deltok nesten i alt det var å by på, både roathlon og roing 500m og 2000m. Dette var også kvalifikasjonsrace for junior Arne til Baltic Cup i Polen.

Dagene starter som kjent tidlig når man skal til Tunevannet i Sarpsborg , fordi NSRs roere som regel sover hjemme i Oslo.  Lørdag startet først for mix 2x der Phillip von Heech og Katinka Ranberg stilte i første heat.  I andre heat var det Tord Sund i en Christianiabåt så ja, skriver ikke så mye om den.. Ingen av disse kom videre til finalene, men det skal sies at heatet til Tord Sund var betraktelig bedre enn det forrige.

Next up var hjra 2x hvor Patrick og Petter prøvde å kvalifisere seg til Baltic. Emanuel Verde og Erik Vetteland stilte i hjra 94. Distansen var 500m og med en Sture i båten da, er det vanskelig å vinne. De tok da en 2. Plass bak Vinje-brødrene.

Junior C startet dagen i 4x hvor de endte på 3. og 4.plass. Senere fikk også Jacob Aandrea en bronse i single. Mens det ble gull til Albertine Tønsberg og Emilie Helvig, og sølv til Elisabeth Wiik og Kirsti Mordt i 2x.

Sara Juel og Bente Vagle møtte lite motstand og var i mål først med 5 sek ned til nestemann i 2x. Stakkars Sara hadde også en Sture i båten på dagens 500m, såå den gikk vel ikke så bra..

Etter 2.plassen i 2- med Peder Myhre og Christian Notto Simensen, vant de i 4- med Tord Sund og Tharald Sund. I 2- var det blanding av NSR/ tønsberg som tok 3.plassen med Lars Myhrer og Magnus Iversen.

Sara Hegge hadde tidligere i sommer rotet seg oppi en 4x fra vestlandet og rodde kvalik for Baltic Cup. Med manglende konkurrenter i klassen må de altså ro på en god tid, og tiden deres på 500m ble 1.41,1.

I single damer junior c endte alle NSR-jentene på pallen! Dette ser lyst ut for NSRs jentefremtid.

Guttenes kvalik i 4x gikk så som så da de kom bak sterke konkurrenter fra Vestlandet.

Junior c suksessen fortsetter; på roathlonen  var det fem NSR-gutter blant de seks første! Vinneren var Jonas Juel og andreplassen gikk til Oscar Hoff.

På søndag var det tid for tradisjonell distanse, nemlig 2000m. Kvalifikasjonsnerver hadde slått seg til rette hos dem det gjaldt. Saras 4x består av nette jenter; Hanna Lundeberg Raanes (Fana), Lise Jacobsen (Fana) og Maia Lund (Bergens). Derfor var motvinden som dukket opp, svært hatet akkurat den dagen der.  Alle tidene ble nokså sakte, så det blir tatt stilling til det.

4- til guttene var heller ikke så høye i hatten etter å ha tapt dagen før, men dette er sterke gutter. De vant  med 1,9 sek og det bla annonsert at de var kvalifisert, før noen mener at kalkulasjonen ikke var som den skulle være. Derfor er det bare å vente og se på onsdag når uttaket er klart.

I masters endte Christian Grosse og Simon Nicholas i 2x på en tredje, mens Jens Petter Koren og Nerijus Bodovas hang litt bak denne gangen. I single derimot slo Nerijus til og fikk seg en sølvmedalje!

Sara Juel fikk også vist seg i single. Hun havnet akkurat bak CR, men neste gang blir det omvendt! Ikke sant, Sara?

Resultater lørdag

Resultater søndag