Kom og lek litt! Klubbkapproingen venter!

Lørdag 13. oktober kl. 10 er det tid for å erklære utesesongen som offisielt avsluttet. Vår uhøytidelige kapproing blant rovenner er bare morsom! Hvem blir klubbmester i en klubb med verdensmestre, norgesmestre, kretsmestre og det meste annet?

Det ros i lagbåter og singler, avhengig av påmelding. Et høydepunkt også i år vil være Generation Challenge – generasjonsløpet hvor det ER mulig å slå Cato og Peder, takket være et sinnrikt handicappsystem. Finn frem eller adopter en slektning, og gjør klar for kappestrid i 2x:

Faktisk tid korrigeres med alder og raceerfaring. Med mindre man tilhører ulike generasjoner i samme familie (mor/far og sønn/datter, eller onkel/tante og niese/nevø) er eneste krav at det skiller minst 30 år (dvs. en generasjon) mellom roerne i båten. Dette uttrykkes gjerne slik blant venner: Tk = Tm –  (Tm x (GA – 30)/100) (Tm x RL/100)].

Puss støv av en roende bestemor, eller adopter en spenstig jr C – ring en venn, og meld dere på Generation Challenge. Påmelding til Generation Challenge må sendes tgm@tele2.no. Husk å opplyse navn på roerne, alder og år med raceerfaring.

Påmelding til klubbkapproingen forøvrig skjer enten på oppslag på klubben eller til tgm@tele2.no

Vel møtt!

ps – og premiene er .. fantastiske  – sier ryktene..