Den aller flotteste høstfesten

Â

holder vi i NSR oss med. Lørdag 11. oktober var det duket i vÃ¥re vakre haller… Send gjerne bilder! (Redaksjonen har sÃ¥ langt bare satset pÃ¥ mottatte snapchats av mer eller mindre passende art!)

Bokstavelig talt i god gammel stil avholdt NSR lørdag 11. oktober sin høstfest. Etter noen år å ha holdt festen i andre lokaler i klubbhuset, var vi år tilbake i festsalen. Og la det være sagt med en gang, den må aldri mer bli flyttet!! Klubbsjefen, Hilde Vagle, med gode hjelpere hadde dekke et vakkert bord i E-fasong med levende lys i kandelabre under lysekronene. I tråd med tradisjonen ble gjestene tatt imot i foajeen med velkomstdrink. Og da nesten alle hadde ankommet i tide, ble dørene til festsalen åpnet og de vel 60 gjestene (som vanlig ca. 15 % flere enn de som hadde meldt seg på) kunne ta juvelen i Huk Aveny 2b i øyesyn pyntet til fest for klubbens egne medlemmer. Spesielt hyggelig var det at så mange av klubben aktive, yngre roere hadde valgt å prioritere høstfesten.

Også i tråd med tradisjonen sto Håkon på Lanternen for velsmakende mat. Og for å skrive om Henrik Wergeland: ”For siste gang, for siste gang, det giver mang en småting rang”. Dette var ingen småting, men dessverre siste gangen Håkon serverte oss mat, for når 2014 er over, har han sluttet som driver av Lanternen. Selv om klubben vil takke han på mer formell måte, vil også hjemmesiden gi han honnør for kulinariske opplevelser og godt naboskap. Men uvitende om dette koste  gjestene seg med  god mat og drikke, og praten gikk livlig rundt bordene. Det krevde en viss anstrengelse for å få forsamlingen oppmerksomhet for de etter hvert ganske tallrike talene. Klubben leder, Hans Jørgen Arvesen, fremholdt i sin tale blant annet at 2014 hadde vært et meget godt år for NSR med flere seire enn  noen gang tidligere.

Ved høstfesten 2013 ble det hengt opp et bilde av Anna Een Sture og Sara Karoline Hegge som mottar sin premie for seier i Womens Henley i junior 2x i 2013. I klubblokalene var det dette det første bilde som tydet på at det hadde vært noen aktivitet siden slutten av 1960-tallet. Dette ga støtet til et ønsket om å etablere en ”wall of fame”, og i sin tale oppfordret Hans-Jørgen medlemmene til å bidra med bilder, samtidig som han viste til at det nå er hengt opp fire bilder fra perioden 1980 til 2000-tallet. Det er plass til mange flere!

Da klokken hadde rundet midnatt løste festen seg sakte men sikkert opp, og klubbsjefen kunne konstatere at hun hadde kommet meget vellykket i gjennom starten på sin ”helvetesuke”. Allerede neste dag skulle hun sørge for bevertningen under Klubbkapproingen, og den påfølgende uken vil en dugnadsgjeng forvente bespisning både tirsdag og torsdag, før det hele avrundet med servering under Høstmøtet torsdag kveld. Også på dette området bør klubben medlemmer huske at ” det er itjnå som kjem tå seg sjøl”!!