Vi leter etter en hjelpetrener!

Vet du om noen som kan passe? Følgende er sendt ut i verden, men kanskje den rette allerede er i klubben eller i noen medlemmers bekjentskap:

Norske Studenters Roklub (NSR) søker etter hjelpetrener til sine yngste roere (junior C/12-13 år) og til ferske ro-rekrutter. Vi ønsker å ha et aktivt, inkluderende og motiverende treningsmiljø som gjør at roerne trives og vil ta del i trening, og som utvikler gode utøvere i en fantastisk sport.

Hjelpetreneren trenger ikke å ha erfaring fra roing, men må synes det er  morsomt å trene 12-13-åringer og se de utvikle seg treningsmessig og ferdighetsmessig i ”landtrening”, men også i robåten. NSR har meget godt kvalifisert hovedtrener og assistenttrener som vil gi hjelpetreneren nødvendig veiledning om det rofaglige. I tillegg til rotrening vil hjelpetreneren ha rik anledning til å gjøre bruk av egen kreativitet i treningsopplegget.

Treningen foregår fra NSRs klubbhus i Huk Aveny 2 på Bygdøy, mandag og onsdag mellom kl. 16 og 18. (Klokkeslettet ligger fast, men ukedagene kan endres.) Hver treningsøkt er på 90 minutter, men i rekrutteringsperiodene (medio april – medio mai, og andre halvdel av august) kan timetallet for hjelpetreneren bli noe mer enn tre timer pr uke. NSR lønner hjelpetreneren med kr. 150 pr time.

NSR er Norges største roklubb og med landets beste båtpark. I tillegg til klubbhuset på Bygdøy, har NSR også leirstedet Solodden på Kalvøya i Bærum og en hytte på Krokskogen, som begge kan utnyttes i treningssammenheng. Se www.roklubben.no for mye informasjon om klubben vår, herunder kart mv.

Roing er en liten idrett i Norge, men det  gjør også at det er kort avstand mellom ”morgendagens helter” og dagens helter, og mellom deres trenere. Er du interessert i å bli en del av denne ”familien” og sette dine treningsfaglige kunnskaper ut i praksis, ta kontakt med:

Tor-Geir Myhrer på telefon 900 60 234, eller til rosjefen@gmail.com

Maarten van Keulen på telefon 944 20 472 eller til maartenvankeulen@aol.com