Regatta – logistikk, statistikk og klikk!!

Og gode ord fra Norges Roforbund, om arrangement og hjemmeside!

Nederst finner du rosjefens tidligere publiserte og lettere utmattede redegjørelse på tampen etter mange timer forberedelse og gjennomføring. Klubbens leder har takket alle for stor innsats. Nå har det dukket opp nok en hilsen som absolutt må publiseres – ikke bare roses klubbens medlemmer og funksjonærer, men også hjemmesiden med Facebookside gis positiv omtale. Det må åpenbart ut og frem! Hør bare hva Morten Grepperud, leder av NRs regattautvalg, melder til Jens, med overskrift “Gratulerer med flott regatta”:

Hei Jens! Det betyr kanskje ikke så mye, men gratulerer med en veldig flott gjennomført regatta!

Forberedelsene vet jeg har vært grundige – gjennomføringen veldig bra. Kvaliteten på løpene og resultatene – har ikke hørt noe grums . Regatta sjefen var sliten – men veldig pratbar.

Det beste til slutt: Bildene – reportasjen på deres hjemmeside – link fra Roing.no, sammen med linker til to andre blogger gjør at dette ble en fantastisk start på sesongen og det blir skapt blest om roing.

Hils dine NSR venner – forbilledlig!

Jo – det betyr masse for alle de som står på med alle de oppgavene som er nevnt under – og flere med. Men hjemmesiden er yr av begeistring. Lillesøster Facebookside – som ikke er så liten lenger heller – som strutter av bilder og videoer er også kjempestolt. Lars bruker timevis på å ta bilder, håndtere dem og laste dem opp, og Anna skriver som en helproff. Gang etter gang etter gang.

Ikke alltid så mye respons å få på arbeidet som legges ned, men statistikken viser at mange har glede av det som gjøres. Og med helgens regatta og Jens sin resultatservice har hjemmesiden hatt sin all time high: Fra rundt 150 brukere daglig, føk antall brukere opp til over 500 lørdag og søndag. Det er virkelig bra – synes vi! Sjekk grafen, og bidra med å å få hjemmesiden til fortsatt å være nyttig, hyggelig, levende og interaktiv. Bruk kommentarfelt, lag innlegg og send oss – gjerne med bilder – og klikk ivei! Alltid noe å finne!

Hjemmesidegraf

Rosjefens rapport fra søndag kveld 10. mai…

NSRs Årungregatta er sesongens første store roregatta i Norge og ble arrangert lørdag 9. og søndag 10. mai.

Allerede fra torsdag 7.  var NSR sin erfarne gruppe av regattaarrangører i gang med å sette opp kafé- og premieteltene, og bringe nødvendig utstyr og forsyninger på plass. På regattadagene er det en anselig gjeng av medlemmer og foreldre som er i virksomhet for å bemanne måltårn, regattakontor og kommentatortjenesten, sørge for forsyninger til funksjonærer og dommere, og ikke minst bemanne Kafé Den røde Stjerne som betjener roere, lagledere og publikum. På vannet skal det kjøres dommerbåter, redningsbåt og kommentatorbåt. På start må utstyret for kommunikasjon med måltårnet rigges opp og virke, og ikke minst er det et stort antall av våre yngste og ferskeste roere som må ta den, til tider bokstavelig talt sure oppgaven med å være båtholdere.

Selve regattaen foregikk under varierende væreforhold. Alt fra sol og stille på lørdag formiddag, til regn og vind på søndag morgen. Men også utover søndagen fikk solen stadig sterkere overtak. Den hadde endelig vunnet kampen mot skyene da åtterne fosset frem over Årungen. Da var det hele over og alt skulle rigges ned igjen. Og nå trådte også hovedpersonene til. Til tross for mange løp under tunge forhold, stilte NSR sine junior og seniorroere nesten fulltallig opp, og en time etter at speakeren hadde takket av roere og publikum, var Årungen rostadion igjen bragt tilbake til treningsmodus.

Takk til alle som sto for den betydelig og helt nødvendige innsatsen som ikke gir medaljer eller vises på resultatlistene. Om resultatene kommer redaksjonen tilbake med egen omtale, men de nakne tall finnes under menyvalget “Årungregattaen”. Og sjekk NSRs Facebookside (lenke finner du til høyre/nederst) – her er det MASSE bilder!