Fabulous vimpel news and such!

Aldri har så mange vimpler flagret i vinden over Huk Aveny 2b! Tirsdag 22. september heiste vimpelkongen Per B. den syttiende vimpelen! Dette er historisk og legger et enormt stort press på roerne til neste år!

De tre siste er fra Stavanger selvsagt: Damer Junior B 4X, Herrer Senior 4- og Herrer Senior 8+

Vimpelstatistikken ser slik ut:

Åpningsregattaen 2

Årungregattaen 9
Østlandsregattaen 14
Ratzeburg/Hamburg 2
Christianiaregattaen 10
Henley Women’s Regatta 1
Åpent Nordisk Mesterskap 9
Tunevannsregattaen 3
Kjørboregattaen 11
Ungdomsmesterskapet 6
Norgesmesterskapene 3
Totalt 70

Vedlagt ligger oversikt over NSRs seire i NM opp gjennom tidene. Per B understreker at siden 1994 har NSR vunnet Herrer Senior 8+ hvert eneste år, bortsett fra 2001, hvor CR ifølge Per hadde kraftsatset på åtteren, noe NSR oppdaget for sent til å kunne svare. Så hold et skarpt øye over kilen, roere! Å snyte NSR for åttergullet i 2016 vil sikkert være meget kjært for mange!

Videre er det også lagt ved oversikt over NM-vinnere frem til og med i år. Per B poengterer at i år har Fana Roklubb vunnet både Damer Junior 8+ og Herrer Junior 8+. Per B mener at dette betyr at Fana trolig for øyeblikket er den mest veldrevne roklubben i Norge. Å ha store og gode treningsmiljøer for både gutter og jenter er krevende, men Fana får det åpenbart til.

Hjemmesiden gratulerer Fana, men sender også en hilsen til NSRs trofaste, som lager flotte resultater også – og hvor mange viiiimpler har vel andre roklubber!!??

Takk Per, for heftig heising i 2015! Hold deg med armtrening over vinteren! For 2016 – here we come!!!

NM vinnere 1901 – 2015 NSR

Norgesmesterskap og Kongepokaler pr 2015