NSR gratulerer!

NSR er en gammel klubb, og vi har medlemmer som kan trekke linjene tilbake til klubbens unge år. Dagmar Lütken, vårt passive medlem siden 1964, fylte 100 år onsdag 21 oktober.

Dagmar var gift med vårt æresmedlem Lucas Fredrik Lütken, som døde i en alder av 97 år i september 2013.

Dagmar rodde aldri selv, men delte Lucas´ kjærlighet til selskapsdans, der de sammen deltok i konkurranser fra de var 16 og langt inn i støvets alder, og de var et meget markant par i svært mange sammenhenger i NSR.    Sammen drev de fram helsekostkjeden Bios, og i 2013 ble begge hedret med kongens Fortjenestemedalje for sin mangeårige innsats, hvilket også avfødte en liten epistel i årboka.

Dagen ble feiret på Ammerudhjemmet, og Cato og Peder Myhre, med mangeårig tilknytning til Dagmar og Lucas, la turen innom med blomster fra klubben og liten dæsj champagne!

Vi gratulerer med de 100 år!