Dugnad Årungen

vårt Dorney Lake, vårt andre hjem..: Rosjefen beretter:

Som vanlig, får en nesten si, kolliderte NSR sin klubbkapproing lørdag 17. oktober med dugnaden på Årungen. Vi hadde meldt fra om dette, og siden det denne dagen møtte opp ca 30 personer fra andre klubber, var vi ikke så sterkt savnet. Mye arbeid var derfor gjort da gjengen fra NSR bestående Anna og Patrick Sture, Sara og Jonas Juel, og Andreas Clifford, samt rosjefen, møtte opp søndag. (Ytterligere et par roere var innstilt på å møte, men fikk transportproblemer.)

Sammen med dugnadsdeltakere fra flere andre klubber ble resterende bøyestrekk tatt opp og vasket, og det samme ble arbeidsbåter og følgebåter. Høyttalere ble skrudd ned, takrenner renset, båtstativer lagret, rusk og rask brent og klubbhuset ryddet. Alt foregikk i et strålende høstvær med sol og vindstille. Det gjorde selvsagt dugnadsoppgavene triveligere, men for de av oss som i 2015 for det meste har opplevd Årungen med regn og vind, var det litt trist å rigge anlegget ned når forholdene var som best! Nå venter imidlertid sirkeltrening, romaskin økter og testuker. Men før vi vet ordet av det setter igjen NSR sin kompetente og velsmurte regattaorganisasjon seg i bevegelse for å avholde Årungregattaen 2016!