Et eple til læreren..

hadde jo vært fortjent, for de som har brukt to helger og mye krefter på trenerkurs. Her er fortellingen:

Roforbundet avviklet trenerkurs 1 i helgene 10. – 12. og 24.-26. mars 2017 med god deltakelse fra NSR. Som bildene viser deltok fra NSR: Halvor Bergan, Kristian Christensen, Eduardo Caetano Reis, Bjørn Saga og Tor-Geir Myhrer. Første helg var også Marika Erlandsen med.

Første samling ble holdt på Olympiatoppen med en blanding av teori og praksis. I teoridelen ga bl.a. NSR sin egen Per Bønsnæs ga i kjent stil en klar og presis innføring i regattareglementet. På den praktiske siden fikk flere av kursdeltagerne kjenne på stive muskler når det ble instruert i rospesfikke basisøvelser i treningsrommet. Første helg ble avsluttet med en tre timers sekvens med livredning og livreddende førstehjelp.

Andre samling fant sted i Stavanger roklubb sine lokaler som også sørget for god bespisning, materiell og unge roere som ble utsatt for kursdeltagernes første famlende instruksjoner. Fredag og lørdag var viet teori, med bl.a. vekt på ernæring, mens søndag i sin helhet besto av instruksjon både på land og til vanns, samt rigging av båter.

Bildene som ikke er i bassenget er hentet fra hjemmesiden til Stavanger roklub, http://www.stavanger-roklub.no/, hvor du vil finne en meget fyldig bildereportasje fra samlingen ved Stokkavannet.