Åpent Nordisk mesterskap

Det var mange gode prestasjoner i Nordisk mesterskap i store og små båter. Ellers mye motvind og fullt ståhei!

Et stort juniorlag var til stede. Gutta i åtter utfordret NTNUI i åtter lørdag, og det var jammen meg ikke med stor margin at NTNUI tok seieren. Her stilte juniorene utenfor konkurransen da dette var en studentklasse. I NTNUI-åtteren var det flere roere med NSR i blodet. I juniorklassen var målet å nærme seg åtteren i Norges farger. Etter 2000m lange meter i sterkt motvind var det Norge-båten som krysset linjen ført, tre sekunder før det rene NSR-laget.

Gutta fra NSR som representerte Norge denne helgen – Bror Storsten og Kristian Lorentzen – tok til slutt en 5.plass foran Sverige 2 i finalen.

Jentene i dobbeltfirer preget feltet i jrA klassen blant landslagene. Kamille Breivik tok seg til finalen i junior singel søndag. Det ble til slutt en knallbra femteplass til damen i rødt!

Trener Lars Benske vant lettvekt senior 1x, riktignok i blå drakt. Like etter vant Jonas Juel HS1x – selvfølgelig i rødt! Ole Amund Storlien tok en flott 5. plass i finalen.

Vi kan vel nyte av våre roere som stilte i grønne, gule og svarte farger denne helgen også – ta litt av kaken rett og slett eller bare skryte litt av dem… Sara Juel og Sara Hegge vant både åtter og dobbeltfirer for NTNUI Roing. Petter Svingen, Theodor Wiik og Ole Amund Storlien tok gull i åtter for samme lag.

Mastersgutta stilte i to dobler denne helgen. Philip Anderson og Halvor Bergan tok bronse i klassen. Like etter gled Kristian Schønberg og Eduardo Reis inn i mål.

Takk til Sarpsborg Rk og alle andre som hjelper de rødkledte til stadighet!

Resultater

På vegne av Norges Roforbund inviterer Sarpsborg Roklubb til Nordisk Mesterskap i roing og Nordisk Studentmesterskap i roing 29 – 30 juni.

Kristian Lorentzen og Bror Storsteen har blitt tatt ut til å representere Norge i HJA 2x lørdag. Dette blir spennende – lykke til!

Det er også egne studentklasser i årets nordiske mesterskap. Dette gjelder dame og herre 8+ lørdag.

Ellers stiller som vanlig mange rødkledte til start. Heia-heia!

Se mer informasjon, trekkningsliste og løpsoppsett her