SPOND – nytt medlemssystem

Spond som nytt medlemssystem i NSR.

I 2021 vil ting bli litt annerledes – også i NSR. Etter mange år med kyndig bruk av Excel, tok roklubben i 2020 valget om å ta i bruk Spond som nytt medlemssystem. Spond er et appbasert verktøy for idretten, med mulighet for styring av egen medlemsinformasjon, påmelding på aktiviteter og betaling på samme sted.

NSRs juniorgruppe begynte å ta i bruk Spond i 2019, og for NSRs ca 70 aktive juniorroere har løsningen vært til god hjelp for styre kalendere, planlegge aktiviteter, sjekke deltagere, organisere transport og innbetalinger. Spond bistår trenere og organisatorer med å til enhver tid å ha oversikt over hvem som er med i de ulike treningsgrupper, og samtidig har klubben oppdatert og korrekt medlemsinformasjon. For mange foreldre er dette også svært kjærkommet i bruk på tvers av forskjellige idretter og aktiviteter.

I løpet av 2020 tok etter hvert også NSR seniorroere, masters og nybegynnere i bruk Spond, før styret tok avgjørelsen om at Spond Club skulle bli klubbens nye system for innmelding, organisering og betaling. Arbeidet ble gjort gjennom sommeren, og fra høsten var samtlige av oss medlemmer overført.

Hva betyr dette for deg?

For deg som ikke er en jevnlig bruker av Spond betyr dette ikke det helt store, men det betyr at medlemskontingenten for 2021 skal gjøres litt annerledes enn tidligere år. I løpet av den nærmeste tiden vil alle klubbens medlemmer få en e-post med tilhørende betalingsinformasjon. Har du appen logger du deg inn og betaler der. Har du ikke app, trykker du på betalingslenke og legger inn relevant informasjon.

Hva skal jeg gjøre når jeg får medlemskontingenten for 2021?

1. Motta e-post eller appvarsel for betaling av medlemskap
  2. Legg inn betalingsinformasjon
  3. Bekreft med Bank-Id

Hva skjer hvis jeg ikke betaler?

Betaling gjøres på mindre enn 1 minutt for de som har informasjonen lagt inn, så vi håper de eller fleste er med å bidra til klubben. Ved forglemt betaling vil det komme en purring etter noe tid. Ønsker du ikke å betale, eller være medlem av klubben, må du sende en mail til styret. Tilgang til båter på Bygdøy, trening i treningsrommet, og muligheten for overnatting på Solodden og Krokskogen håper vi er et tilbud du setter pris på. Husk, du kan også være støttemedlem av roklubben, hvis du ikke lenger benytter deg av tilbudet like hyppig som før.

Jeg ønsker å endre min personlige informasjon

Ser du at roklubben ikke lenger har relevant eller riktig informasjon på deg som medlem, kan du laste ned Spond appen og redigere informasjon selv. Du logger inn med samme adresse som klubben har registrert på deg og trykker «glem passord». Ønsker du ikke dette, kan du ta kontakt med Marianne eller nestleder@roklubben.no, som bistår med endringer og oppdateringer.

Familiemedlemskap

I NSR tilbys det familie medlemskap til fastpris for så mange familiemedlemmer dere måtte være. Merk at i Spond betyr dette alle som er registrert med samme betalingsmottaker. Sørg derfor for at ett medlem i hver familie er registrert som «foresatt» (litt rart for ektefeller), og at denne personen er satt som betalingskontakt. Ta kontakt hvis din familie ønsker familiemedlemskap, har spørsmål eller trenger litt bistand til å endre betalingskontakt.

Nytt medlem?

Er du enda ikke medlem, eller kjenner du noen som ønsker å være med på nybegynnerkurs eller å bare benytte seg av vårt flotte treningsrom? Gå inn på

https://club.spond.com/landing/signup/nsr. Da er du automatisk med, også i den gruppen du melder deg inn i for invitasjoner til treninger og annet.

Jeg får feilmelding på betalingen?

Enkelte brukere opplever at enkelte betalingskort ikke fungerer. Dette har vist seg å være fordi det noen ganger ikke er dekning på kortet (ja, det skjer). Forsåk å trykk “pay with other card” knappen og skriv inn informasjonen på nytt. BankAccept-kort er ofte lettere enn andre kort. Ta kontakt hvis du fortsatt har problemer, så kan evt klubben send deg betalingsinformasjon på mail.

Kan jeg betale på andre måter enn gjennom Spond?
Ja, i 2021, så må du gjerne betale direkte til klubbens medlemskonto 90412247190 hvis du ønsker dette. Merk da betalingen godt med hvem den er fra.

Les gjerne mer om Spond på www.spond.com og ta kontakt med styret@roklubben.no for generelle spørsmål.

Velkommen til 2021! Måtte det bli fullt av aktivitet og muligheter til trening både på lands og til vanns for alle klubbens medlemmer.